MS Windows
briani 27239
Forbinde 2 winxp maskiner via wifi, hvorda~
Fra : Jakob

Dato : 20-11-05 15:10

Jeg giver op kan simpelthen ikke få det til at funge.
Jeg har en bærbar med wifi pc kort og en stationær med wifi netkort.
Begge kobler til den samme linksys router og kan komme på nettet.

Maskinerne har et unikt navn, og jeg skrevet samme arbejdsgruppenavn ind
for begge maskiner. Jeg har delt de drev der skal kunne ses på begge.
Jeg har indstillet zonealarm til at accepterer alle adresser på
lokalnetværket på begge maskiner men lige lidt hjælper det.

Er der ikke en der kan give mig instrukser i hvordan det principielt
skal indstilles, eller kan henvise mig til en tutorial for jeg kan ikke
få det til at funge.

Har også prøvet den såkaldte wizard og oprette et hjemmenetværk på begge
heller ikke det hjalp.

Så hvad er den principielle fremgangsmåde når jeg vil sørge for at
begge maskiners harddiske kan ses fra begge maskiner, uden at alle andre
kan få tilgang til dem også.

Hvilket redskab skal jeg bruge til at finde dem med, stifinder ser
heller ikke ud til at funge. JEg har prøvet via stifinder at få vist
alle computere på den arbejdsgruppe jeg mente at have oprettet men
heller ikke her kunne andet ses end den lokale maskine jeg prøved på.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Simon Nielsen

Dato : 22-11-05 22:18

"Jakob" <no@mail.com> wrote in message
> [...]
> alle computere på den arbejdsgruppe jeg mente at have oprettet men
> heller ikke her kunne andet ses end den lokale maskine jeg prøved på.

Har du prøvet at finde de pågældene computers ip nummer? så prøv i explorer
at skrive \\192.168.2.2 (eksempelvis hvis det er ipadressen til den ene) får
du kontakt har du sat det rigtigt op. prøv at pinge dine maskiner, altså
tryk på Start --> Kør --> (skriv) CMD, så får du komandopromten op og der
skriver du "ping 192.168.2.1" hvis du for svar tilbage så er der ogsdå
kontakt og så kan det være dine brugerrettigheder der ikke fungerer.

Mvh
Simon

Fra : Jakob

Dato : 22-11-05 19:04

In article <43830ca0$0$196$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, news@siho.dk
says...

> [...]
> skriver du "ping 192.168.2.1" hvis du for svar tilbage så er der ogsdå
> kontakt og så kan det være dine brugerrettigheder der ikke fungerer.

Jeg vil prøve det du siger men det er simpelthen for mærkeligt. Igår fik
jeg faktisk hul igennem men idag brokker den sig over rettigheder igen..
:0( træt af MS men tak for dine tip.

--
Venlig hilsen

Jakob