MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Opdatering efter reparation af Windows?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-11-05 00:34

Har lige - via XP-cd'en - måttet reparere min hustrus installation efter en
fejl og jeg er nu ved (offline) at lægge SP2 ind - vil det være for farligt
at hente de resterende opdateringer hos W.update direkte til hendes puter?
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-11-05 00:38

Hans Paulin (6310) skrev:

> Har lige - via XP-cd'en - måttet reparere min hustrus installation
> efter en fejl og jeg er nu ved (offline) at lægge SP2 ind

Nå, glem det - jeg kunne ikke lægge SP2 ind - nu starter jeg fra bunden med
en formatering :-/
Hans

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-11-05 14:38

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev

> Nå, glem det - jeg kunne ikke lægge SP2 ind - nu starter jeg fra bunden
> med en formatering :-/

Husk at installere KB823980 *INDEN* du sætter modemet/netsikket til.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=2354406c-c5b6-44ac-9532-3de40f69c074&displaylang=en

Har du egen NAT router er det ikke så aktuelt...

Claus

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-11-05 15:53

Claus Tersgov skrev:

> Husk at installere KB823980 *INDEN* du sætter modemet/netsikket til.

Havde ikke noget liggende sådan umiddelbart...

> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=2354406c-c5b6-44ac-9532-3de40f69c074&displaylang=en
>
> Har du egen NAT router er det ikke så aktuelt...

Nå okay - det er som sagt en Netgear:

http://kortlink.dk/27dw
Hans

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 20-11-05 00:52

> Nå okay - det er som sagt en Netgear:
>
> http://kortlink.dk/27dw

OOT.

TDC´s beskrivelse af din router: .... op til 54 Mbit - som er 5 gange
hurtigere end det populære 11 Mbit (802.11b) trådløse netværk. Den højere
hastighed gør det legende let at surfe på internettet, hente store filer
ned o.s.v.

Dette er meget jo meget fint, men problemet er bare at TDC´s hurtigste linie
til privatkunder kun er 8 Mbit, hvilket er 3 Mbit langsommere end 11 Mbit
(802.11b) trådløse netværk. Hvordan TDC får download, surfing m.m på
internettet til at gå hurtigere med denne router, er mig en gåde.

Flemming Nielsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-11-05 14:32

> [...]

> en fejl og jeg er nu ved (offline) at lægge SP2 ind - vil det være for
> farligt at hente de resterende opdateringer hos W.update direkte til

Ikke hvis du f.eks. er bag en natrouter....

Det er jo umuligt at svare på, når vi ikke kender din adgang til
internettet.

Claus

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-11-05 15:51

Claus Tersgov skrev:

> Ikke hvis du f.eks. er bag en natrouter....

Netgear!?

> Det er jo umuligt at svare på, når vi ikke kender din adgang til
> internettet.

Okay - troede det var ligemeget
Hans

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 20-11-05 00:15

> Netgear!?

NAT er en teknologi.

Netgear er navnet på et firma.

Flemming Nielsen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-11-05 10:21

Flemming Nielsen skrev:

> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> NAT er en teknologi.

Ja - spørgsmålet gik på om Netgear indeholdt featuren - det kunne være at
nogen hér kendte den

> Netgear er navnet på et firma.

Ja
Hans

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 21-11-05 00:18

> Ja - spørgsmålet gik på om Netgear indeholdt featuren - det kunne være at
> nogen hér kendte den

Ok, jeg troede i snakkede forbi hinanden. Den router du har, kan sættes op
til NAT.

Flemming Nielsen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-11-05 03:11

Flemming Nielsen skrev:

> Ok, jeg troede i snakkede forbi hinanden.

Okay

> Den router du har, kan
> sættes op til NAT.

Men er det ikke fra starten?
Hans

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 21-11-05 04:29

> Okay

> Men er det ikke fra starten?

Nixen. Det tror jeg ikke det er på nogle routere.

Flemming Nielsen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-11-05 04:32

Flemming Nielsen skrev:

> Nixen. Det tror jeg ikke det er på nogle routere.

Nå, så må jeg på arbejde.

Har formateret og opdateret 2 pc'er hér i weekenden (og scannet med Adaware
bagefter) tilsyneladende uden problemer.
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-11-05 04:44

Hans Paulin (6310) skrev:

> Nå, så må jeg på arbejde.

Der er ikke tale om dénne hér funktion som jeg *har* slået til:

WPA-PSK
WPA-PSK er en nyere og stærkere krypteringsform.
Hvis alt dit udstyr understøtter WPA-PSK skal du bruge denne
krypteringsform.
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-11-05 04:53

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 21-11-05 23:57

> Der er ikke tale om dénne hér funktion som jeg har slået til?:
>
> WPA-PSK

Nej, WPA-PSK er sikkert den bedste krypteringsmetode der findes i
øjeblikket, så der ikke kan komme andre trådløse computere ind på dit
netværk. NAT er en metode til at uddele IP adresser til dine computere

NAT er en god og sikker metode at beskytte sit netværk på. Det er dog en
pestilens med visse programmer, feks. Skype og Messenger. Min
internetudbyder bruger NAT, og alle de kloge hoveder der tror at de kender
min IP og kan se indholdet af min harddisk, er ikke kommet længere end til
udbyderen. Til trods for at der er nogle få programmer der ikke fungerer
optimalt, er jeg glad for at sidde bag en NAT.

Her lidt om NAT:
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=nat
http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n101448.asp

Flemming Nielsen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-11-05 04:35

Flemming Nielsen skrev:

> [...]

Okay

> Det er dog
> en pestilens med visse programmer, feks. Skype

Har vi så til gode at bruge.

> og Messenger. Min
> internetudbyder bruger NAT, og alle de kloge hoveder der tror at de
> kender min IP og kan se indholdet af min harddisk, er ikke kommet
> længere end til udbyderen.

Okay

> Til trods for at der er nogle få
> programmer der ikke fungerer optimalt, er jeg glad for at sidde bag
> [...]

Har kigget begge steder - dét er noget med substans i.

Jeg har ikke aktivt sat noget NAT op i min router, så jeg går ud fra at der
er en risiko forbundet med at være online.

Er risikoen i givet fald større end da vi i sin tid sad bag div.
ISDN-modems?
Hans

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 22-11-05 06:04

> [...]
>
> Jeg har ikke aktivt sat noget NAT op i min router, så jeg går ud fra at
> der er en risiko forbundet med at være online.

Uanset hvad du sætter op af sikkerhed, vil det altid være forbundet med
risiko at være koblet til internettet.

> Er risikoen i givet fald større end da vi i sin tid sad bag div.
> ISDN-modems?

Ja, fordi du nu er forbundet hele tiden, og der er flere tosser der har
internetforbindelser.

Flemming Nielsen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-11-05 06:06

Flemming Nielsen skrev:

> Ja, fordi du nu er forbundet hele tiden

Okay - havde overvejet netop dét faktum.

> , og der er flere tosser der
> har internetforbindelser.

Nå, jeg må prøve at sætte mig ind i NAT-opsætningen.

Tak for din tålmodighed
Hans

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 23-11-05 01:47

> Okay - havde overvejet netop dét faktum.

> Nå, jeg må prøve at sætte mig ind i NAT-opsætningen.
>
> Tak for din tålmodighed

Det var så lidt

Flemming Nielsen