MS Windows
briani 27239
3 spørgsmål om stifinder i winxp sp2
Fra : Hans Jeppesen

Dato : 17-11-05 12:45

1 min foretrukne stifinderopsætning er "vis detaljer"
hvordan får man stifinder til at huske denne opsætninger, så den
ikke skal vælges hver gang stifinder åbnes ?

2 Hvordan slår man genering af thumbsfilerne fra ?

3 Hvilken fil er lokaliseret til Windows Billed- og Faxviser. Jeg
kunne nemlig tænke mig i så fald at henvise til filen i andre
programmer, der kræver billedvisning fx Agent ?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-11-05 12:51

Hans Jeppesen skrev:

>1 min foretrukne stifinderopsætning er "vis detaljer"
> hvordan får man stifinder til at huske denne opsætninger, så den
> ikke skal vælges hver gang stifinder åbnes ?

Funktioner - Mappeindstillinger - Vis - Anvend på alle mapper (findes mens
du er i en mappe der er med vis detaljer)

>2 Hvordan slår man genering af thumbsfilerne fra ?

Det må være Funktioner - Mappeindstillinger - Vis - Miniaturer skal ikke
cachelagres (med mindre jeg har misforstået spørgsmålet)

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Hans Jeppesen

Dato : 17-11-05 13:01

Tusind tak- begge dele virker

Hans Jeppesen

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-05 23:35

"Hans Jeppesen" <hjeppe@mail.dk> skrev i en meddelelse
> 3 Hvilken fil er lokaliseret til Windows Billed- og Faxviser. Jeg
> kunne nemlig tænke mig i så fald at henvise til filen i andre
> programmer, der kræver billedvisning fx Agent ?

Der er ikke en speciel fil. Når man har programmet kørende er det en del af
explorer(.exe).
Filassocieringen hedder:
rundll32.exe C:\WINDOWS\System32\shimgvw.dll,ImageView_Fullscreen %1
Altså den kommando der er tilknyttet som standard "Åbn med". Måske kan din
Agent benytte denne kommando...

Fra : Hans Jeppesen

Dato : 18-11-05 18:11

Tusind tak
Kommandoen virker fint i Agent
mvh Hans

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 18-11-05 00:45

On Thu, 17 Nov 2005 12:45:12 +0100, Hans Jeppesen wrote:

> 3 Hvilken fil er lokaliseret til Windows Billed- og Faxviser. Jeg
> kunne nemlig tænke mig i så fald at henvise til filen i andre
> programmer, der kræver billedvisning fx Agent ?

Du skulle tage at prøve Irfanview:

http://www.irfanview.com/

Det er altid en af de første programmer jeg installerer efter en
nyinstallation, og så er det tilmed gratis!

--
Now Playing:
Frog Pocket - Vaëdre

Fra : Hans Jeppesen

Dato : 18-11-05 18:15

On Thu, 17 Nov 2005 23:44:54 +0000, Thomas Jespersen
<jespersen.thomas@gmail.com> wrote:

>Du skulle tage at prøve Irfanview:
>
>http://www.irfanview.com/
>
>Det er altid en af de første programmer jeg installerer efter en
>nyinstallation, og så er det tilmed gratis!

Ja helt sikkert et fortrinligt program.
Jeg er bare den særdeles nysgerrige natur, der længe har tænkt
over, hvordan man aktiviserede billed/faxviser og det fik jeg jo
så osse afklaret. Tak til jer begge.

mvh Hans