MS Windows
briani 27239
Adgangskode
Fra : news.tele.dk

Dato : 15-11-05 22:32

Hej
Lige pludselig er min kones PC begyndt at ville have en adgangskode ved
logon. Det har vi ikke brugt på den før.
Hvordan kan det lige pludselig opstå ?
Og hvad gør jeg for at fixe det ?
Tak for hjælpen.
Jan

Fra : Thomas gade

Dato : 15-11-05 23:28

news.tele.dk wrote:

> [...]
>Lige pludselig er min kones PC begyndt at ville have en adgangskode ved
>logon. Det har vi ikke brugt på den før.

Hvilket styresystem er der tale om xp home eller pro............?

Fra : news.tele.dk

Dato : 16-11-05 08:15

Nå ja det var nok en god ide at få det med. Det er XP home.

Fra : hcma

Dato : 16-11-05 16:39

"news.tele.dk" <janpetri@nypost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Lige pludselig er min kones PC begyndt at ville have en adgangskode ved
> logon. Det har vi ikke brugt på den før.

http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no48
vh
hcma

Fra : news.tele.dk

Dato : 16-11-05 19:28

Hej

Problemet er bare at vi ikke kan komme ind på PCen.
Det er ved opstarten den vil have en adgangskode

Fra : Klaus H

Dato : 16-11-05 20:13

> Problemet er bare at vi ikke kan komme ind på PCen.
> Det er ved opstarten den vil have en adgangskode

Er det inden operativsystemet starter, den spørger efter password?

Klaus H

Fra : news.tele.dk

Dato : 16-11-05 21:07

"Klaus H" <nyheder@6705e.dk> skrev i en meddelelse

> Er det inden operativsystemet starter, den spørger efter password?
>
> Klaus H
>Ja der kommer det XP logo i opstarten og så kommer der det billede hvor man
>kan vælge en gæst eller min kone, og det er der den beder om et password.

Jan

Fra : hcma

Dato : 16-11-05 21:50

"news.tele.dk" <janpetri@nypost.dk> skrev i en meddelelse

> "Klaus H" <nyheder@6705e.dk> skrev i en meddelelse

> Jan

har du i det hele taget kigget på det link jeg lagde?
vh
hcma

Fra : news.tele.dk

Dato : 16-11-05 22:28

> [...]
> vh
> hcma
>Ja det har jeg. Det kræver jo at man kan komme ind i Windows.
Men det kan jeg jo ikke.

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-05 21:18

> [...]
> Lige pludselig er min kones PC begyndt at ville have en adgangskode ved
> logon. Det har vi ikke brugt på den før.

http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

mvh
Karsten

Fra : Simon - [8230]

Dato : 17-11-05 01:07

> [...]
> Lige pludselig er min kones PC begyndt at ville have en adgangskode ved
> logon. Det har vi ikke brugt på den før.

Jeg regner med at du har forsøgt at logge ind bare ved at trykke return? -
altså uden at skrive noget i password-feltet.

Jeg mener der automatisk bliver oprettet en administrator konto ved
installering. Kan du ikke komme ind i den, og ændre din password'et på din
kone's konto gennem "administration" i "kontrolpanelet"?

Mvh
Simon

Fra : news.tele.dk

Dato : 17-11-05 08:00

"Simon - [8230]" <aabyhoej@FJERNDETMEDSTORTgmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mvh
> Simon
>
>Jeg har prøvet at skrive "administrator", men det hjalp ikke noget.
Der er to ting man kan vælge. Det er min kone og så en der hedder "gæst"

Hilsen Jan

Fra : Thomas gade

Dato : 17-11-05 13:19

news.tele.dk wrote:

>"Simon - [8230]" <aabyhoej@FJERNDETMEDSTORTgmail.com> skrev i en meddelelse

>Der er to ting man kan vælge. Det er min kone og så en der hedder "gæst"
>
>Hilsen Jan

I XP home Kan du kun tilgå den indbyggede administratorkonto i
fejlsikret tilstand. Altså genstart computeren og hold F8 nede imens
den starter op.
Der kommer så et skærmbillede hvor du kan vælge at starte i fejlsikret
tilstand.
Hvis kontoen administrator ikke vises ved login skærmbilledet, hvilket
jeg mener den burde så trykker du ctrl + delete+delete. Skriv
administrator i det felt der kommer frem. Password burde være blank da
du ikke selv har sat et.
Her kan du så gå indi brugerkonti og ændre indstilinger.

Alt dette burde dog ikke være nødvendig hvis du følger det link Karsten
gav dig. Du skal blot downloade zipfilen og pakke den ud, hvorefter du
smider dem på en diskette og sætter den i din pc og booter op. Husk at
tjekke den står til at boote fra floppy.
Så giver programmet dig mulighed for at overskrive kodeordene til de
konti du har.
Det hele stå udførligt beskrevet på siden du får lige linket igen.

http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

Mvh Thomas

Fra : Thomas gade

Dato : 18-11-05 19:30

Thomas gade wrote:

> Hvis kontoen administrator ikke vises ved login skærmbilledet, hvilket
> jeg mener den burde så trykker du ctrl + delete+delete.

Skulle selvfølgelig have været ctrl+alt+delete +delete

Fra : Henning

Dato : 18-11-05 16:31

On Thu, 17 Nov 2005 07:59:30 +0100, "news.tele.dk"
<janpetri@nypost.dk> wrote:

>"Simon - [8230]" <aabyhoej@FJERNDETMEDSTORTgmail.com> skrev i en meddelelse

>Der er to ting man kan vælge. Det er min kone og så en der hedder "gæst"

Tryk ctrl+alt+delete to gange, så får du mulighed forat skrive en
anden bruger, ex. administrator.
Nu er det vel ikke sådan at din kone faktisk har lagt adgangskode på,
fordi hun ikke gad ha' et du rodede i hendes ting...

Henning
hsb(at)image.dk