MS Windows
briani 27239
Problemfri email: Gmail eller ....
Fra : _paul

Dato : 15-11-05 21:46

Der kommer nok een og siger at spørgsmålet ikke hører hjemme i denne gruppe.
Men problemet nr1 med email er et backup spørgsmål. Derfor er det mere
generelt end bare email. Hos Gmail får man 2½ GB gratis plads. I mine øjne
er det en kæmpe fordel , sammenlignet med OE, at man aldrig skal tænke på
backup.
I løbet af de sidste 8 år har jeg skiftet computer 8 gange. Så nu ved jeg
efterhånden hvordan man flytter email fra en PC til en anden. Men gmail
ville altså have gjort mit liv en hel del lettere....
Eller er jeg på afveje???

Fra : *** Calle ***

Dato : 15-11-05 22:51

_paul wrote:
> [...]
> jeg efterhånden hvordan man flytter email fra en PC til en anden. Men
> gmail ville altså have gjort mit liv en hel del lettere....
Nej, det er sådan jeg bruger den.
--
*** Calle ***

Fra : _paul

Dato : 16-11-05 16:39

Info om gmail:
www.gmail.com

Tilmelding foregår via een, som allerede er tilmeldt. Prøv eventuelt at
google efter 'gmail invites'

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 16-11-05 20:53

_paul wrote:

> [...]
> ved jeg efterhånden hvordan man flytter email fra en PC til en
> anden. Men gmail ville altså have gjort mit liv en hel del

Ved du hvordan du flytter email fra GMail og over i det system du vil
have bagefter? Jeg aner det ikke, men er det ikke værd at tage med i
overvejelserne?
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : _paul

Dato : 16-11-05 21:43

> Ved du hvordan du flytter email fra GMail og over i det system du vil
> have bagefter? Jeg aner det ikke, men er det ikke værd at tage med i
> [...]

gmail er ren webmail.
Tilgængelig over internet fra enhver PC på jorden. Du behøver aldrig flytte
dine mails. Men du kan sætte en forward så de også havner på din PC hvis du
vil.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 16-11-05 21:51

"_paul" <ingen@fup.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
flytte
> dine mails. Men du kan sætte en forward så de også havner på din PC hvis

Hvorfor forwarde fra gmail når man kan benytte POP adgang?

Mvh
Benjamin

Fra : Larsen Holstebro

Dato : 16-11-05 22:06

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev i en meddelelse
> flytte
> du
>
> Hvorfor forwarde fra gmail når man kan benytte POP adgang?

Hvordan gør du det, jeg kan ikke gør det ?

mvh

Larsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-11-05 22:43

Larsen Holstebro skrev:

>Hvordan gør du det, jeg kan ikke gør det ?

åben webmailen - Indstillinger - Videresend og pop - sæt den relevante
prik under POP-Download (kig også på "Indstillingsvejledning" når du er der)

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Larsen Holstebro

Dato : 17-11-05 08:20

> åben webmailen - Indstillinger - Videresend og pop - sæt den
> relevante prik under POP-Download (kig også på
> "Indstillingsvejledning" når du er der)

Tak for det, nu virkede det.

mvh

Larsen

Fra : *** Calle ***

Dato : 16-11-05 21:46

_paul wrote:

> gmail er ren webmail.
Det var så lige der kæden hoppede af for dig.
Gmail har også pop3, så du kan bruge den via alm. mailprogrammer, hvilket
jeg selv gør

--
*** Calle ***

Fra : _paul

Dato : 16-11-05 23:33

> Det var så lige der kæden hoppede af for dig.
> Gmail har også pop3, så du kan bruge den via alm. mailprogrammer, hvilket
> [...]
Man kan se på gmail fra forskellige synsvinkler.
Min situation var at jeg (som familiens nørd ???) havde den opgave at lære
tante Anna at sende email fra den bærbar hun fik til sin 60års fødselsdag.
Hendes boligforening opkræver noget hver måned for det bredbånd, som de har
installeret i alle lejligheder. Vi syntes det var synd at hun ikke havde
nogen computer....

Først brugte jeg det meste af en dag til at vise hende hvordan man bruger
OutlookExpress. Det blev en katastrofe. Hun fattede mindre og mindre jo mere
jeg prøvede at gøre det hele så enkelt som muligt.

Så gik jeg frustreret rundt i en uge og kom til at tænke på gmail. Fik
oprettet en adresse til hende med nem adgangskode. Fik den konfigureret til
Dansk . Fik anført en række kendte emailadresser under 'Kontaktpersoner´.
Det gik op for mig at gmail var betydeligt mere brugervenligt end
Outlookexpress.

modvilligt gik Anna med til at gøre et nyt forsøg med det emailvæsen. Selvom
hun på forhånd mente at det ikke var noget for hende tog det kun en halv
time at få hende til at forstå hvordan gmail kan bruges.
Nu kan Tante Anna selv sende emails, og familien kan fylde hendes gmailboks
med digitalebilleder efter hver ferierejse. Der er plads til over 1000
billeder.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 17-11-05 07:01

_paul wrote:

[Hvordan skifter man til andet system efter GMail?]

> gmail er ren webmail.
> Tilgængelig over internet fra enhver PC på jorden. Du behøver
> aldrig flytte dine mails.

Det synes jeg er et noget naivt og meget optimistisk syn på GMail. Lige
nu ser det glimrende ud, men ved du hvordan det ser ud om 3 år og
hvordan ved du at der ikke kommer noget bedre, som du gerne vil skifte
til til den tid?

> Men du kan sætte en forward så de også havner på din PC hvis du vil.

Så er der stadig problemet med de skiftende mailkonti, som du gerne
ville undgå.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : _paul

Dato : 17-11-05 10:59

> [...]
> nu ser det glimrende ud, men ved du hvordan det ser ud om 3 år og
> hvordan ved du at der ikke kommer noget bedre, som du gerne vil skifte

Det kan jeg ikke afvise. Men vi bevæger os ind i en vurdering af Googles
stabilitet. Gmail og google er tæt knyttede sammen.
Spørgsmålet her er at vurdere hvilket emailsystem som er mest problemfri .
Det er godt at få den diskussion igang. Det er de færreste idag som kan
påstå, at de aldrig har oplevet tab af emails. Der er brug for nytænkning.

Fra : ha

Dato : 17-11-05 09:59

_paul wrote:
> Eller er jeg på afveje???

Jeg har brugt/bruger Express Assist til backup de sidste 3-4 år.
Fungerer perfekt og gør det nemt at flytte mails, foretrukne m.v.
til ny pc. (gør der som regel mindst een gang om året).
Læs mere om det på http://ajsystems.com/ea7.html

De sidste 2 stk ?? har jeg ingen forslag til.

/ha