MS Windows
briani 27239
ny win xp genstarter hele tiden - også med~
Fra : rasmus carlsen

Dato : 15-11-05 10:46

Hejsa,

Efter frisk installation af win xp sp1 vil putteren ikke som jeg vil.

Installationen går fint og den starter også første gang. Derefter vil den
ikke mere. Den booter og når et par sekunder ind i opstarten hvorefter den
genstarter. Og herefter vil den kun starte i fejlsikret tilstand. Har prøvet
at smide SP2 på men det giver samme resultat.

Har prøvet med for forskellige HD.

Systemet består af:

InnoBD BD7300D mothermoard
http://www.computerbase.de/artikel/hardware/mainboards/2002/test_innobd_bd-7300d_kt266a/2/

1400 mhz amd

512 mb ram (pc2700)

64 mb grafikkort.

HD som master på primary og med cd-drev som slave på samme.

Nogen bud på den opførsel?

ras

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-11-05 12:09

"rasmus carlsen" skrev i en meddelelse

> [...]
> genstarter. Og herefter vil den kun starte i fejlsikret tilstand. Har
> prøvet at smide SP2 på men det giver samme resultat.

Check dine drivere til hardwaren - symptomerne er typiske, hvis der en eller
flere drivere, der ikke er Xp-kompatible.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Ricko.

Dato : 15-11-05 14:33

> [...]
> Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk
> Erstat invalid med dk ved mail - men indlæg bør besvares i gruppen.

Prøv at tage scanner stik ,printer stik ,og hvad du ellers har sat til ,og
så se om den vil starte , Kun lyd ,skærm , tastatur, og mus., derefter prøv
med en anden mus , den er tit skyld i fejl

Fra : rasmus carlsen

Dato : 15-11-05 15:14

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> Prøv at tage scanner stik ,printer stik ,og hvad du ellers har sat til ,og
> så se om den vil starte , Kun lyd ,skærm , tastatur, og mus., derefter
> prøv med en anden mus , den er tit skyld i fejl

- musen har før virket med win xp ... der er ingen printer eller scanner el.
tilsvarende tilsluttet.

ras

Fra : rasmus carlsen

Dato : 15-11-05 15:13

> "rasmus carlsen" skrev i en meddelelse

> Check dine drivere til hardwaren - symptomerne er typiske, hvis der en
> eller flere drivere, der ikke er Xp-kompatible.

- ok, men disken og musen og tastatturet og skærmen og cd-drevet har virket
fint med win xp før. Eneste mulighed er så grafikkortet ... men da der ikke
er onboard grafik kan jeg ikke teste uden. Men jeg kan jo prøve med et andet

ras

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-11-05 15:45

rasmus carlsen wrote:
> virket fint med win xp før. Eneste mulighed er så grafikkortet ...
> men da der ikke er onboard grafik kan jeg ikke teste uden. Men jeg
> kan jo prøve med et andet ...

Eller finde ud af om der kan downloades en nyere driver til kortet.....

Fra : rasmus carlsen

Dato : 15-11-05 16:39

> Eller finde ud af om der kan downloades en nyere driver til kortet.....

- yes ... det skal da forsøges.

ras

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-11-05 16:41

Den 15-11-05 10.45 skrev rasmus carlsen følgende:

> Installationen går fint og den starter også første gang. Derefter vil den
> ikke mere. Den booter og når et par sekunder ind i opstarten hvorefter den
> genstarter.

Gå ind i fejlsikker tilstand og slå den automatiske genstart fra. Så får
du en blå skærm med en fejlmeddelelse i stedet for, at der genstartes.
Skriv fejlmeddelelsen ned og søg på Google, eller skriv den her, så kan
vi prøve at hjælpe med at opklare mysteriet. Umiddelbart vil jeg gætte
på en hardwarefejl (fx ramfejl) eller en driverfejl.

Hvis du ikke ved, hvordan du slår den automatiske genstart fra, så tjek
denne side:
http://kimludvigsen.dk/tips-windows-fejlsikret.html#deaktiver

--
Mvh. Kim Ludvigsen