MS Windows
briani 27239
joblisten i XP pro
Fra : Johnny B [2000]

Dato : 15-11-05 00:00

min pc får til tider et anfald (ej fejl 40)

den bliver 70 grader varm og har cpu forbrug på 100% ( iflg. jobliste)

hvordan kan jeg finde ud af hvilke prg. der er hvad i jobliste, de hedder jo
alt mellem himmel og jord ?

har lagt et billed af min jobliste i dk.binaer

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Peter Jensen

Dato : 15-11-05 00:06

Johnny B [2000] skrev:
> hvordan kan jeg finde ud af hvilke prg. der er hvad i jobliste, de hedder jo
> alt mellem himmel og jord ?

Søg på google efter navnet, det plejer at give svar
med et samme

> har lagt et billed af min jobliste i dk.binaer

Det kan jeg så ikke finde her hos mig, så jeg kan
ikke hjælpe dig videre.
Men igen, google er din ven !

--
Peter J

Fra : Laziter [9440]

Dato : 15-11-05 00:19

"Johnny B [2000]" <FJERNDETTEjohnnyb2000@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> den bliver 70 grader varm og har cpu forbrug på 100% ( iflg. jobliste)
>
> hvordan kan jeg finde ud af hvilke prg. der er hvad i jobliste, de hedder

Alt hvad jeg kan se er en aktiv systemprocess på 99% hvilket er meget
normalt.
Hvis du er i tvivl om de forskellige programmer, så tag en tur på google og
søg program navnet (gerne det fulde navn), så dukker der gerne en del
information op du så kan bruge til at se om programmet har andre funktioner
der måske ikke er så gode for din computer.
Men som sagt er de 99% i aktiv systemprocess meget normale, så jeg tror du
skal kigge lidt på din køling istedet, måske sidder der støv i din maskine
som du skal have ud, tro mig det kan altså gøre en stor forskel.

Mvh
Benjamin

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-11-05 00:23

Den 14-11-05 23.59 skrev Johnny B [2000] følgende:

> den bliver 70 grader varm og har cpu forbrug på 100% ( iflg. jobliste)
>
> hvordan kan jeg finde ud af hvilke prg. der er hvad i jobliste, de hedder jo
> alt mellem himmel og jord ?

Kan du ikke bare fortælle os, hvad den proces, der bruger mest cpu,
hedder? Og ellers kan du søge på Google, som Peter foreslår.

P.S. Hvis den cpu-slugende proces hedder "Aktiv systemproces", så tjek
denne side:
http://kimludvigsen.dk/tips-windows-jobliste-trin.html#aktiv

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på nettrafikken med det gratis program Down2Home.

Fra : TGH

Dato : 15-11-05 08:02

"Johnny B [2000]" <FJERNDETTEjohnnyb2000@sol.dk> wrote in message
> [...]
> ¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤
> slet FJERNDETTE i mailadr. for direkte mail

Hej Johnny

Ud fra dit postede billede så laver din maskine ingenting. Aktiv System
proces er det samme som "System Idle Processs" og den kører 99% så maskinen
er helt rolig. Som andre skriver så er det nok noget støv i køleren. Prøv at
tjekke for det. Hvis du virkelig vil vide hvad din maskine laver så brug
"Process Explorer" fra Sysinternals. Det er et lille gratis program som
viser alt hvad der sker på din maskine.
http://www.sysinternals.com/Utilities/ProcessExplorer.html

Fra : Benny Andersen

Dato : 15-11-05 09:57

>Ud fra dit postede billede så laver din maskine ingenting. Aktiv System
>proces er det samme som "System Idle Processs"
Også en lidt fordrejet oversættelse MS har valgt.

I. idle adj ledig ( fx moment), ubeskæftiget;
doven; tom ( fx talk, threat), intetsigende, unyttig;
grundløs ( fx fear, rumour);
ørkesløs, forgæves ( fx protest);
let henkastet ( fx remark), tilfældig;
[be idle] (om virksomhed) ligge stille.
II. idle vb drive, dovne;
(om maskine) gå tomgang;
[idle away one's time] drive tiden hen, sløse tiden bort.
1627266 hits since 7 Dec 2002
Kilde: http://danish.nigilist.ru/cgi-bin/nph-dict.cgi

--
Mvh Benny Andersen

Fra : Allan Jensen

Dato : 15-11-05 08:49

> hvordan kan jeg finde ud af hvilke prg. der er hvad i jobliste, de >
> hedder jo

Jeg har lavet et lille program, hvor du kan se hvad de forskellige processer
hedder og hvad de bruges til.
Du kan downloade exe-file her
www.safeit.dk/tools/hhtaskmgr.exe

Installationspakke
www.safeit.dk/tools/hhtaskmgr.zip

Hilsen
Allan

Fra : John T.

Dato : 15-11-05 16:50

"Allan Jensen" <not@me.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lavet et lille program, hvor du kan se hvad de forskellige
> processer hedder og hvad de bruges til.
> Du kan downloade exe-file her
> www.safeit.dk/tools/hhtaskmgr.exe

Fint program - tak for det !!
john

Fra : John T.

Dato : 15-11-05 16:49

> [...]
> ¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤
> slet FJERNDETTE i mailadr. for direkte mail

Prøv lige at skrive ISSASS i Google og se hvad der står,
jeg kan se at filen kører !!
John

Fra : John T.

Dato : 15-11-05 17:02

> Prøv lige at skrive ISSASS i Google og se hvad der står,
> jeg kan se at filen kører !!
> John

Sorry, der skulle stå ISASS !!!!!!
John

Fra : John T.

Dato : 15-11-05 22:01

> [...]
> ¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤
> slet FJERNDETTE i mailadr. for direkte mail

Mener bestemt ikke at den skal være der, det er ikke virus,
men skriv navnet i Google og læs selv om det !
Hilsen John

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 15-11-05 23:39

får denne besked med org. som er sendt i dette indlæg :
lsass.exe is a system process of the Microsoft Windows security mechanisms.
It specifically deals with local security and login policies. This program
is important for the stable and secure running of your computer and should
not be terminated.

Fra : John T.

Dato : 15-11-05 23:56

> [...]
> ¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤
> slet FJERNDETTE i mailadr. for direkte mail

Det forstår jeg ikke en dyt af !
Læs her:
http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/isass/

Hilsen John

Fra : John T.

Dato : 16-11-05 00:02

> Det forstår jeg ikke en dyt af !
> Læs her:
> http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/isass/
>
> Hilsen John

Har lige søgt på filen her (XP) jeg har den ikke !!
John

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-11-05 10:24

Den 16-11-05 00.01 skrev John T. følgende:

> [...]

Der er meget stor forskel på lSASS og ISASS - hvis du bruger det
"forkerte" tegnsæt vil de se ens ud, men i det ene tilfælde er det
første bogstav et l, og i det andet et i. Den med l skal være der, og er
en vigtig del af Windows, den med i er noget snavs.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær ti-fingersystemet med det gratis program SES Type.

Fra : John T.

Dato : 16-11-05 10:41

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Lær ti-fingersystemet med det gratis program SES Type.

For mig at se i "Binaer" ligner det et I ( i ) og så mener
jeg det er snavs.
John