MS Windows
briani 27239
Mærkelig SP2 fejl
Fra : Michael

Dato : 14-11-05 18:33

Hej.

I dag formatterede jeg min pc, den kørte med en "alternativ" Win XP Proff,
opdateret med SP 2.

Jeg brugte en nyindkøbt Win. XP Proff. med SP 2 til installationen, og alt
gik som det plejer indtil sidste gang den skulle genstarte, hvor den blev
hængende lige efter biosbilledet og det første Win. XP logo kom på skærmen.
Efter XP logoet blev skærmen sort, og skærmen gik derefter i pause mode.

Jeg kunne godt starte PC`en i fejlsikret tilstand, men en normal opstart vil
den ikke være med til.

Frustreret over at have problemer med en original XP version, besluttede jeg
at formattere igen og lægge den gamle "alternative" version ind igen.

Installationen kører som planlagt, men da jeg installerer SP 2 og genstarter
virker det ikke igen, samme fejl som beskrevet tidligere..

Jeg starter op i fejlsikret tilstand, og afinstallerer SP 2 og nu kører
PC`en perfekt igen...

PC`en vil altså åbenbart ikke køre med SP 2.

Før formatteringen havde PC`en ingen problemer med SP 2..

Hvad kan der være galt. ???

PC`en er ret ny.
P4 2,6 Mhz
2x512 Dual Ram
mm.

Mvh.
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-05 20:32

"Michael" <xxxxxx@c.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad kan der være galt. ???

Prøv at starte i fejlsikret, og så afinstaller dit grafikkort... selvf. med
SP2 installeret.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 14-11-05 20:52

"Brian Axelgaard" <brianaxelgaardSNABELAgmail.com> skrev i en meddelelse

> Prøv at starte i fejlsikret, og så afinstaller dit grafikkort... selvf.
> med SP2 installeret.

- jeg har nogenlunde samme problem ... men ikke noget onboard grafik. Så jeg
kan jo ikke bruge den finte til noget

ras

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-05 15:47

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> - jeg har nogenlunde samme problem ... men ikke noget onboard grafik. Så
> jeg kan jo ikke bruge den finte til noget

Hvorfor ikke? I fejlsikret bruger windows en standard driver, så
afinstallerer du bare den rigtige. Når maskinen så booter op i normal, og
driverne nu mangler, så bruger den igen en standard driver. Så installerer
du bare den rigtige.

Fra : Michael

Dato : 14-11-05 21:31

Hej.

jeg fandt selv fejlen som kan være en af to årsager. (jeg rettede begge
samtidig, så jeg ved ikke hvilken der udløsede problemet.)

1. mit haupauge tv kort sad løst.

2. for nylig har jeg fået projektor, så der går foruden kablet til monitoren
et dvi-kabel til projektoren, dette kabel afmonterede jeg.

Hvad der har udløst problemet må stå hen i det uvisse.

Mvh.
Michael