MS Windows
briani 27239
Deaktiveret adm.konto
Fra : peter Christensen

Dato : 14-11-05 13:28

Hej Ng

Jeg er kommet til at deaktivere min administratorkonto så jeg kun har en
gæste konto... Hvordan kan jeg få den aktiveret den igen ???

Mvh
Peter

Fra : jce

Dato : 14-11-05 14:47

Fra : ///M

Dato : 14-11-05 15:42

jce wrote:
> "peter Christensen" <peter@palleskaervej.dk> skrev i en meddelelse

Man kan da ikke logge ind med en bruger der er de-aktiveret.... :)
Forslag: Du kan mig bekendt logge ind som gæst, og via kontrol-panelet
gen-aktivere din admin-konto.

///M

Fra : jamen

Dato : 14-11-05 16:39

///M wrote:

> Man kan da ikke logge ind med en bruger der er de-aktiveret.... :)

I XP kan man logge på med den indbyggede admin i fejlsikret, selv om den
er deaktiveret

> Forslag: Du kan mig bekendt logge ind som gæst, og via kontrol-panelet
> gen-aktivere din admin-konto.

Genaktivere en adminkonto med gæstestatsus? Den må du vist længere ud på
bøhlandet med :)

Fra : jce

Dato : 14-11-05 17:15

"jamen" <jamen@invalid> skrev i en meddelelse

> I XP kan man logge på med den indbyggede admin i fejlsikret, selv om den
> er deaktiveret

> Genaktivere en adminkonto med gæstestatsus? Den må du vist længere ud på
> bøhlandet med :)

Jep, lige mine ord...
Altså jeg havde intet problem med at logge på som administrator, da jeg
havde fået lavet nogle fejl. Selvom den var deaktiveret.

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 15-11-05 02:15

> [...]
> er deaktiveret

> Genaktivere en adminkonto med gæstestatsus? Den må du vist længere ud på

Tja, lige så langt ud på landet, som at man kan deaktivere den indbyggede
Administrator konto :)

Flemming Nielsen

Fra : jamen

Dato : 15-11-05 02:31

Flemming Nielsen wrote:

> Tja, lige så langt ud på landet, som at man kan deaktivere den indbyggede
> Administrator konto :)

Næh, den ligger i rundt om højrnet, i XP kan man endda deaktivere den
via det indbyggede interface

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 15-11-05 02:43

> Næh, den ligger i rundt om højrnet, i XP kan man endda deaktivere den via
> det indbyggede interface

Dette er taget fra XP's indbyggede hjælp:

Hvis du vil åbne Computeradministration, skal du klikke på Start og derefter
klikke på Kontrolpanel. Klik på Ydelse og vedligeholdelse, klik på
Administration, og dobbeltklik derefter på Computeradministration.
a.. En deaktiveret konto findes stadig, men brugeren får ikke lov til at
logge på. Den vises i detaljeruden, men ikonet indeholder et X.
a.. Når en brugerkonto er aktiveret, får brugeren lov til at logge på
normalt.
a.. Den indbyggede konto Administrator kan ikke deaktiveres.

Fleming Nielsen

Fra : jamen

Dato : 15-11-05 02:56

Flemming Nielsen wrote:

> Dette er taget fra XP's indbyggede hjælp:
>
> a.. Den indbyggede konto Administrator kan ikke deaktiveres.

Det må referere til det faktum, at man kan logge på med den i fejlsikret
tilstand, selv om den deaktiveres.

Går ind i lokale brugere og grupper, her kan du uden problemer
deaktivere den. Det kræver så opstart i fejlsikret, for at logge på med den.

Fra : jamen

Dato : 15-11-05 03:09

Og hvis man vil have kontoen HELT væk, så finder man regedit frem og
bruger den manuelle slettefunktion :)

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 15-11-05 03:21

> [...]
>
> Går ind i lokale brugere og grupper, her kan du uden problemer deaktivere
> den. Det kræver så opstart i fejlsikret, for at logge på med den.

Du har squ ret. Skidt at MS siger en ting, mens sandheden er en anden. Den
må jeg lige tage op med Bill næste gang jeg snakker med ham.

Flemming Nielsen