MS Windows
briani 27239
Skjult konto i Xp
Fra : Morten Bowman

Dato : 13-11-05 21:17

Hejsa
Jeg har erfaret at WinXp altid laver en skjult konto når man installerer
Win. Hvordan undgår man dette når man installere?
Og kan man gøre noget nu hvor man opdager der ligger en sådan i sin XP?

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-05 20:43

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse
> Hejsa
> Jeg har erfaret at WinXp altid laver en skjult konto når man installerer
> Win. Hvordan undgår man dette når man installere?

Under installation er der vist ikke noget at gøre...

> Og kan man gøre noget nu hvor man opdager der ligger en sådan i sin XP?

Hvad hedder denne konto?
Er det SUPPORT_xxxxxxxx og ASPNET du mener?
Disse kan deaktiveres, evt. fjernes under administration. Højreklik på Denne
Computer og vælg Administrer --> Lokale brugere og grupper --> Brugere

Fra : Morten Bowman

Dato : 15-11-05 00:35

On Mon, 14 Nov 2005 20:42:40 +0100, "Brian Axelgaard"
<brianaxelgaardSNABELAgmail.com> wrote:

> [...]
>Computer og vælg Administrer --> Lokale brugere og grupper --> Brugere

Der oprettes altid en konto der hedder 'Administrator'.
Jeg har lige prøvet på min egen og den er go' nok. Jeg kan ikke se den nogen
steder, men hvis jeg står i log-in vinduet og trykker ctrl+alt+del 2 gange
så kommer en ny log-in box og minsandten om ikke der er en skjult konto. Jeg
havde heldigvis husket koden og kunne logge ind.
Det sjove ved den kode er, at jeg altid har undret mig over hvad den var
til, men tastede én ind just in case. Det ved jeg så nu!!