Pearl Habor
Fra : Inger Marie

Dato : 12-06-01 08:54

Hej

Jeg overvejer at tage min 11 årige nevø med ind og se pearl habor. Er der
nogen her som har læst om filmen eller evt set den via andre kanaler end de
danske biografer?

Jeg har nemlig læst på imdb at filmen indeholder en kærlighedshistorie og
det er sgu ikke noget at slæbe en 11 årig dreng med ind for at se. Desuden
må den helt ikke blive for "realistisk" i blodsudgyldeserne - men det
regner jeg nu ikke med er et problem når det nu er en amerikansk film.

Så det jeg gerne vil vide er lidt om hvordan filmen er skruet sammen. Er
den voldsom? Har den blodige scener? Skrigende sårede hovedpersoner som dør
en langsom og pinefuld død foran kameraet? Sexscener? Varer de længe? I
hvor stor del af filmen er der piger med? Fylder kærlighedshistorien meget
af tiden?

Eller: Er den voldsom nok til at holde min nevø fangen i et par timer
samtidigt med at den er blød nok til at han kan sove om natten?

(PS. "Den lange, røde tråd" (Thin, red line) er den mest kedsommelige film
jeg har set længe. D-Day er god.)

Tak,
--ingermarie

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 12-06-01 09:41

Inger Marie skrev:

> [...]
>
> Jeg har nemlig læst på imdb at filmen indeholder en kærlighedshistorie
> og det er sgu ikke noget at slæbe en 11 årig dreng med ind for at se.

Nej, puha, da! Tænk, hvis drengen skulle komme til at se en
kærlighedshistorie.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Inger Marie

Dato : 12-06-01 11:40

Hvis jeg var hans mor eller far, så ville jeg give dig ret. Men jeg er hans
faster, en forælder uden ansvar, og jeg har lånt drengen en weekend. Så
skulle det helst ikke være sådan at han glider ned af stolen i biografen af
kedsomhed som dengang jeg tog ham med ind og se tegnefilmen Pippi for et
par år siden.

Jeg har også planlagt at vise ham nogen 3D shoot em up spil og give ham
slik til han ikke kan mere! Det er der vel ikke noget i vejen med?

--ingermarie

Jonas Koch Bentzen <ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote in article
<5ykV6.4857$rs4.980448@news010.worldonline.dk>...

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 12-06-01 13:52

Inger Marie skrev:

> Jeg har også planlagt at vise ham nogen 3D shoot em up spil og give
> ham slik til han ikke kan mere!

Det lyder bedre : )

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Sadat

Dato : 14-06-01 13:56

"Inger Marie" <ija@scandihealth.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har også planlagt at vise ham nogen 3D shoot em up spil og give ham
> slik til han ikke kan mere! Det er der vel ikke noget i vejen med?

Hehe..

Altså.. en kræligheds historie der vare 3 timer ? Jeg faldt i søvn til
Titanic og jeg var 15 da jeg så den.

Du skal tage ham med ind i Imperial og se Exit Wounds. Der er hvad alle
drenge på hans alder kan lide: Pistoler og folk der slås. Lyder voldeligt,
men jeg så altså Nico og Out of Justice da jeg var meget yngre. Og ingen
skade har jeg taget.. næsten da ;)

Desuden.. Exit Wounds, fed film!

--
Sadat ~ No Ones Iller

Fra : Inger Marie

Dato : 20-06-01 11:40

God pointe.... Exit Wounds er et godt valg.

Jeg har ikke nogen problemer med at vise ham vold, når bare det ikke bliver
for realistisk. Og man kan sige meget om Steven Segal film (og hans lige),
men realistisk det er det altså ikke. Eller på en anden måde... det er bare
vold og ikke speciel udspekuleret ledt.

F.eks. er scenen i Robocop hvor politi-forræderen bliver skåret op meget,
meget ledt. Og man ser ikke engang noget som helst. Eller scenen i En mand
ser rødt nr 654 (eller deromkring) hvor de slemme fyre falder ned i et
syrebad.. .det er Ondt. Men at hr Segal skyder nogle folk.. Tom og Jerry er
da mere voldelig end det :D

Forøvrigt er weekenden, hvor han skal besøge mig blevet flyttet pga en
fødselsdag... Så måske dukker der andre gode film op i mellemtiden.

--ingermarie

Sadat <sadat@mail.dk> wrote in article
<3b28b516$0$7715$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 20-06-01 14:06

On 20 jun 2001 Inger Marie was possessed by a lesser demon and then forced
to type this:

> Forøvrigt er weekenden, hvor han skal besøge mig blevet flyttet pga en
> fødselsdag... Så måske dukker der andre gode film op i mellemtiden.

Ifølge imdb.com har Tomb Raider dansk premiere d. 20. juli. Det kunne være
god film at se sammen med ham.

--
Lars Kyndi Laursen, som ikke repræsenterer noget som helst

Lars Kyndi Laursens sarkastiske indlæg grænser til det stupide og skal
ikke yderligere kommenteres. - Stefan i dk.edb.sikkerhed

Fra : Jesper Winding

Dato : 12-06-01 10:18

Filmen lægger MEGET vægt på kærlighedshistorien - filmen varer lige over 3
timer, angrebet på Pearl Harbor (i filmen) varer en ½ times tid!!! Jeg
syntes filmen var MEGET langtrukken - og er ellers glad for helaftesfilm...
IMHO syntes jeg nok du burde vælge noget i retning af Shrek - som er rigtig
fed animationsfilm, eller Tomb Raider - som i hvert fald nok skal holde hans
interrese fanget et par timer....

-=JESPER=-

Fra : Zeki

Dato : 12-06-01 10:28

Hej Inger

Hvis formålet er at hive din nevø i biografen for at han skal lære om anden
verdenskrig/Pearl Harbor: Glem det!

(mindre spoilere:)

Filmen er delt op i 3 dele:
-1 1/2 times klichéfyldt kærlighedsromance
- 30 minutter med angrebet på Pearl Harbor, som er ganske godt filmet
- den sidste time med amerikansk pladderpatroitisme samt mere kærlighed

Du behøver ikke at være nervøs for at den er voldelig/blodig, da
producenterne har gjort alt hvad de kunne for at filmen kunne opnå en PG-13
rating, da den er stillet til den amerikanske teenage-generation. Dvs intet
blod a la 'Saving private Ryan', og ingen nøgne mennesker osv.
Men vær klar over at 'Pearl Harbor' mere er en kærlighedshistorie filmet
MTV-style med soft focus og smarte klip og vinkler, end en film der
realistisk prøver at skildre hvad der skete før, under og efter japanernes
angreb på Pearl Harbor.

Zeki

Fra : Andrew

Dato : 12-06-01 11:15

Hvornår stopper denne forudsigelige og intetsigende opbygning af en film.
Det er ligesom om at når der bliver lavet en "storfilm" i USA, så er
meningen med den, at vise omverdenen hvor gode amerikanerne er.
De bader jo i deres eget EGOSVED og selvcentrerede tankegang KONSTANT!
Jeg brækker mig!

Jeg undgår af princip disse storfilm da de ikke siger mig EN SKID!
Fine specialeffekter, men husker man den om 10 år, nææææh!

Derimod husker man The Matrix, American History X, American Psyko, etc!

And

Fra : Butch

Dato : 15-06-01 13:37

> Derimod husker man The Matrix, American History X, American Psyko, etc!

Tjeck, Tjeck og WHAT!?! American Psycho - det må da være bogen du mener,
ikke? Magen til filmisk makværk skal man sgu da lede længe efter..

Fra : Inger Marie

Dato : 12-06-01 11:42

Tak for jeres svar.

Jeg tror ikke jeg vil plage drengen med sådan en film. Problemet med de
andre film nævnt er at de ikke har haft premierre i weekenden den 29 juni -
1 juli, hvor han er på besøg.

Allerhelst ville jeg jo i Cinecity (Århus), men det kan være jeg skulle gå
efter en mindre biograf/bedre film.
--ingermarie

Inger Marie <ija@scandihealth.com> wrote in article

Fra : Brian Nielsen

Dato : 12-06-01 19:00

Umiddelbart ville jeg foreslå Mummy Returns, det er en tempofyldt
action-film uden blod, ingen sex og ingen "kedelig" kærlighedshistorie,
altså en film som jeg vil mene vil appelere til den aldersgruppe. Og så har
den en 8-10 årig knægt i en af hovedrollerne, så din nevø har en hovedperson
at identificere sig med. Eneste minus er at den frarådes børn under 15 år.
Det kommer vel egentlig an på hvad knægten er vant til?

/Brian

Fra : Hurricane

Dato : 12-06-01 21:30

> [...]
> at identificere sig med. Eneste minus er at den frarådes børn under 15 år.
> Det kommer vel egentlig an på hvad knægten er vant til?

Den ville jeg også foreslå... samme argumenter som dig, men jeg tror nu
sagtens, at en 12-årig knægt kan klare den... faktisk tror jeg han vil sige:
"WOW", når filmen er slut... masser er special-effects, men blodet ser man
ikke noget til... lige noget for sådan en knægt!

mvh

Hurricane
Hurricane@anarki.dk
ICQ UIN: 20288337

Every man dies, not every man really lives...

Fra : Rar Morfar

Dato : 12-06-01 22:32

Eller måske i bare skulle leje en video?
feks. Braindead! Eller hvad med Bad Taste?

Morfar

Fra : Henrik Larsen

Dato : 13-06-01 17:30

Rar Morfar <runwest@post6.tele.dk> skrev i en
> Eller måske i bare skulle leje en video?
> feks. Braindead! Eller hvad med Bad Taste?

Til en 12-årig knægt ville jeg nok vælge "Bad Taste". Der er ingen
sex-scener (og så er den også sjovest, men det er bare min mening).

Vh Henrik

Fra : Rar Morfar

Dato : 13-06-01 21:36

Du har nok ret.
Der er jo hardcore sex mellem Paquita og Lionel på et tidspunkt.

Måske man skulle gå væk fra Porno Jacksons film og så måske ty til Lucio
Fulcis "Zombi 2" eller "House by the Cemetery"
Der er absolut ingen sex i de film, dog mener jeg at der er en smule
nøgenhed nu og da.

Morfar

Fra : Henrik Larsen

Dato : 13-06-01 22:56

> Du har nok ret.
> Der er jo hardcore sex mellem Paquita og Lionel på et tidspunkt.

Hm, er der? Jeg tænker mere på zombie-præsten og zombie-sygeplejersken -
det kommer der endda en grimmer zombie-baby ud af!

Ikke i "House" så vidt jeg husker...

Vh Henrik

Fra : Kasper Daniel Hansen

Dato : 12-06-01 21:29

Mummy returns vil være en fed film for ham - tror jeg. Den eneste ulempe er
at det er en fordel at have set etteren sådan rent handlingsmæssigt (og
joke-mæssigt)- men det er ikke ikkert han lægger så meget mærke til det.

Kasper

Fra : Inger Marie

Dato : 14-06-01 11:50

Naturligvis!! ... eneste ulempe ved det at jeg allerede har haft hevet min
kæreste ind for at se den

Nå.. den kan nu godt lade sig se igen. Selvom etteren var bedre.

--ingermarie

Kasper Daniel Hansen <kdh@omk.dk> wrote in article
<9g5uek$jil$1@sunsite.dk>...