MS Windows
briani 27239
kæmpe XP pro
Fra : Jan Peterson

Dato : 13-11-05 16:34

Hej
Efter download og installation af servicepack 2 til XP har jeg undret mig
lidt over hvor meget windows er kommet til at fylde. Vi er oppe på 3 GB for
selve windows-mappen. En nærmere gennemgang fører mig til flg. spørgsmål:

1. I windows-mappen ligger der en bunke mapper, hvis navne er skrevet med
blå tekst. De hedder alle et eller andet med uninst. Ud fra datoen for deres
oprettelse gætter jeg på, at de er sikkerhedskopi af win før opdateringen.
Kan de ikke bare slettes hvis man nu ikke ønsker af afinstallere SP2?

2. Jeg er stødt på yderligere et par kæmpemapper: I
windows\softwaredistribution ligger der en mappe der hedder download på 700
MB. Alle de kryptiske mapper som ligger heri har en dato som får mig til at
formode at der er tale om en slags mellemlager i forbindelse med
opdateringen. Kan de slettes?

3. Og endelig har jeg i windows\servicepackfiles fundet en mappe der hedder
i386 (det lyder godt nok gammeldags) på 500 MB. Er det her selve
opdateringen ligger? eller er det overflødigt?

Håber et klogt hoved kan hjælpe her. Og på forhånd tak.
--
Hilsen Jan

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-11-05 17:09

Hej!

Jan Peterson wrote:

> 1. I windows-mappen ligger der en bunke mapper, hvis navne er skrevet med
> blå tekst. De hedder alle et eller andet med uninst.

Kan slettes uden problemer. Dog kan du så ikke afinstallere opdateringerne.

> 2. Jeg er stødt på yderligere et par kæmpemapper: I
> windows\softwaredistribution ligger der en mappe der hedder download på 700
> MB.

Slettes også. Er kun tempfiler fra Windows Update.

> 3. Og endelig har jeg i windows\servicepackfiles fundet en mappe der hedder
> i386 (det lyder godt nok gammeldags) på 500 MB. Er det her selve
> opdateringen ligger? eller er det overflødigt?

Lades være!

--
Mvh, Kim Voss Schrader