MS Windows
briani 27239
hjælp har mistet vigtige filer(mails)
Fra : kirsten lehd

Dato : 13-11-05 09:07

Ved en fejl blev min pc slukket på kontakten iaftes, og nu var min
indbakke
og flere af mine mapper i Outlook Express tom.
Desværre var der flere som jeg er ked af at miste, men er der nogen
mulighed
for at redde dise filer ?
Er der ikke et program til at finde slettede filer med ?
mvh Kirsten

Fra : SpookiePower

Dato : 13-11-05 11:04

Der er et program der hedder GetDataBack
som jeg selv har brugt hvis jeg har slettet filer
ved en fejl. Men om det kan finde slettede mails,
tør jeg ikke sige noget om men måske er det
et forsøg værd.

Mit fotoalbum
www.photo.activewebsite.dk

Fra : Joke

Dato : 13-11-05 12:47

"kirsten lehd" <info@vejlenser.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mulighed
> for at redde dise filer ?
> Er der ikke et program til at finde slettede filer med ?

mails i outlook gemmes i dbx filer prøv at søge din deisk for *.dbx filer .
og meld tilbage hvad den finder og størrelse

Hilsen

Johnny

Fra : Ole C

Dato : 13-11-05 13:57

Joke skrev blandt andet:

> mails i outlook gemmes i dbx filer prøv at søge din deisk for *.dbx
> filer . og meld tilbage hvad den finder og størrelse

Nej, - det gør mails i Outlook Express.
I øvrigt er Kirsten sikkert bedre tjent med at henvende sig til
OE-eksperterne i dk.edb. internet.software.mail+news.outlook-express

--
vh
Ole C

Fra : Joke

Dato : 13-11-05 15:36

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, - det gør mails i Outlook Express.
> I øvrigt er Kirsten sikkert bedre tjent med at henvende sig til
> OE-eksperterne i dk.edb. internet.software.mail+news.outlook-express
jep sorry fik ikke skrevet outlook express men det er det hun bruger self.
gemmes mails i outlook jo i pst filen.

men anyway det dbx filerne der skal søges efter

Fra : kirsten lehd

Dato : 13-11-05 17:24

"Joke" <lpogjpspamershit@hotmail.com> wrote in message

> [...]
self.
> gemmes mails i outlook jo i pst filen.
>
> men anyway det dbx filerne der skal søges efter

Jeg er vant til at arbejde med dbx-filerne, jeg bruger at omdøbe dem til
dbxgem, for på den måde at gøre nogle mapper usynlige. Omdøber dem så igen
når de skal bruges, dette gør jeg for at skjule mapper med koder, og fordi
jeg så ikke regnede med der skete noget hvis jeg fik virus som begyndte at
sende mail.
Men denne gang har jeg mistet selv det der var i disse mapper, men jeg har
sikerhedskopier....blot ikke for de sidste ca 3 uger...øv øv...
mvh kirsten

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-11-05 14:02

> [...]

> mulighed
> for at redde dise filer ?
> Er der ikke et program til at finde slettede filer med ?

Start din OE og højreklik på din indbakke. Vælg egenskaber. Der kan du se,
hvor dine mailfiler bliver gemt. Kig i den mappe, om der er flere af samme
navn, ofte har de et tal efter sig, f.eks. indbakke (1).dbx hvis der er
flere. Se efter, hvor mange filer, der hedder noget med indbakke. Opret så
det samme antal lokale mapper i OE, brug navne som A1 eller andet, du kan
genkende og ikke bruger i forevejen.

Luk så OE og kopier alle filer i mappen over i *TO* mapper, så du har en
urørt backup. Så er det bare at tage de indbakkefiler og andre mappe filer
og omdøbe dem til samme navn, som OE har lavet til de nye mapper, du lige
har oprettet, og kopiere dem tilbage. Husk at sige ja til at overskrive
filerne. Men husk, at OE skal være lukket, ellers bliver filerne låst.
Muligvis kan du ikke se systemfiler eller skjulte filer, så må du slå det
til i "denne computer" under mappeindstillinger.

Prøv så at de, om der er noget i dine nye mapper....

Iøvrigt er det en dårlig ide at opbevare filer i OE's egne mapper. Filerne
indbakke, sendtpost, slettetpost er altid åbne, så hvis OE går ned, så
mister du ofte disse filer. Brug hellere dine egne mapper, så mister du kun
indholdet i den mappe, som er åben i det øjeblik, OE går ned.

Hvis du kun har een indbakke.dbx, så er der nok ikke så meget at gøre. Det
er en komprimeret databasefil, og ofte er det ikke muligt at reparere den.
Problemet er jo, at alle mails ligger i een stor fil, så de bliver ikke
slettet, men filen bliver ødelagt.

Iøvrigt skal du spørge her, da spørgsmålet hører til i den gruppe:
news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express der sidder alle OE
eksperterne nemlig.

Jeg har sat FUT til denne gruppe.

Claus