MS Windows
briani 27239
oprettelse af brugerkonti
Fra : jce

Dato : 12-11-05 21:47

Jeg ville gerne oprette en "begrænset" bruger konti, men den mulighed har
jeg ikke, jeg kan kun oprette en admin konto.. Jeg har prøvet at være logget
ind på min egen konto, men har også logget ind som admin, jeg kan simpelthe
ikke vælge "begrænset" Hvordan får jeg lige lov til det? Ville da mene at
jeg sku ha lov til det når jeg er logget på som administrator???

Fra : Holst

Dato : 12-11-05 22:04

jce wrote:

> [...]
> ikke vælge "begrænset" Hvordan får jeg lige lov til det? Ville da mene at
> jeg sku ha lov til det når jeg er logget på som administrator???

Kontrolpanel -> Brugerkonti -> Opret ny konto -> indtast brugernavn og
klik 'Næste' -> vælg 'Begrænset' og klik 'Opret konto'.

Virker her. XP Home SP2

Fra : jce

Dato : 12-11-05 23:17

> Kontrolpanel -> Brugerkonti -> Opret ny konto -> indtast brugernavn og
> klik 'Næste' -> vælg 'Begrænset' og klik 'Opret konto'.
>
> Virker her. XP Home SP2

hehe, ja den havde jeg selv luret! Men kan ikke vælge "begrænset" den er grå
(sløret) Jeg har XP pro SP2. Og det er uanset om jeg er logget på med
Administrator eller min Konto som også er en Admin konto.

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-05 10:23

jce wrote:

> hehe, ja den havde jeg selv luret! Men kan ikke vælge "begrænset" den
> er grå (sløret) Jeg har XP pro SP2. Og det er uanset om jeg er logget
> på med Administrator eller min Konto som også er en Admin konto.

Har du prøvet at gå den anden vej rundt, via Computeradministration?

- Højre-klik på "Denne computer" og vælg "Administrer"
- Dobbelt-klik på "Lokale brugere og grupper"
- Klik på "Brugere"
- Fra top-menuen "Handling", vælg "Ny bruger...".

Dér kan du oprette brugeren, som pr. default (i hvert fald hos mig) kun
bliver medlem af gruppen "Brugere". Det må være det du skal bruge.

-E.G.

Fra : jce

Dato : 13-11-05 20:49

"El Guapo" <hold_udSNABELAyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Dér kan du oprette brugeren, som pr. default (i hvert fald hos mig) kun
> bliver medlem af gruppen "Brugere". Det må være det du skal bruge.

Du er en sand mester! vidste ikke man ku gøre det den vej.. sjovt nok ku jeg
godt den vej rundt. takker