MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
PC bliver langsommere med tiden...hvorfor?
Fra : Lars Hansen

Dato : 12-11-05 15:00

Hej

Hvad er årsagen til at ens PC bliver langsommere med tiden ?

Jeg har lagt mærke til at når jeg gen-installerer windows xp på min PC og
dernæst installerer de programmer jeg gerne vil have og siden hen ellers
ikke installerer ret meget, så går PCen _alligevel_ hen og bliver
langsommere og langsommere til hverdagsopgaver som f.eks. : opstart af PC,
opstart og lukning af programmer osv. Det er dødirriterende! Indtil videre
har jeg altid reformateret harddisken hvert halve år, men nu vil jeg lige
høre om der er et eller andet man kan slå fra/til eller ændre så windows xp
ikke går hen og bliver en sløv skildpadde....

Kort sagt: Kan man gøre et eller andet så den ikke bliver langsommere?

Tak på forhånd..

Fra : Karsten Jensen

Dato : 12-11-05 15:05

"Lars Hansen" <jojo@yahpoo.com> skrev bl.a.:

> Hvad er årsagen til at ens PC bliver langsommere med tiden ?

Hos mig hjælpet det i nogen grad at rydde op i skidtet nu og da.
f.eks. med dette værktøj:

http://makeashorterlink.com/?O25F1252C

Mvh.

Karsten

Fra : Lars Hansen

Dato : 12-11-05 15:19

tak...de skriver at det er freeware, men beder alligevel om betaling???

---

Fra : Karsten Jensen

Dato : 12-11-05 15:25

"Lars Hansen" <jojo@yahpoo.com> skrev:

> tak...de skriver at det er freeware, men beder alligevel om betaling???

Så er der lavet noget om, siden jeg downloadede det sidst. Men der findes
andre udmærkede
cleanup programmer.

Mvh.

Karsten

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-11-05 15:45

Lars Hansen skrev:

>tak...de skriver at det er freeware, men beder alligevel om betaling???

Tag den fra denne side i stedet for
http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : John

Dato : 12-11-05 16:23

"Lars Hansen" skrev i en meddelelse

> Hvad er årsagen til at ens PC bliver langsommere med tiden ?

Hver gang du lukker computeren, 'gemmer' windows mange ting, så du i givet
fald kan lave 'system gendannelse'. Derudover fragmenteres din software
gennem tiden. Virus og spyware kan også sløve computeren.

> Kan man gøre et eller andet så den ikke bliver langsommere?

* Kør virus scanning, fx med gratis AVG7

* Scan for spyware, fx med gratis Ad-Aware SE

* Kør Diskoprydning: START> programmer> tilbehør> systemværktøjer>
diskoprydning, fanebladet 'flere indstillinger'> systemgendannelse> 'ryd
op'.

* Kør Defragmentering: START> programmer> tilbehør> systemværktøjer>
diskdefragmentering.

Derudover kan du prøve disse tips:

http://www.tweakxp.com/article37006.aspx

http://www.tweakxp.com/article37496.aspx

http://www.petri.co.il/increase_hard_disk_speed_in_windows_xp_2003.htm

Mvh John

Fra : IzNoGoUd

Dato : 13-11-05 18:02

On Sat, 12 Nov 2005 16:23:17 +0100, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>http://www.petri.co.il/increase_hard_disk_speed_in_windows_xp_2003.htm

Tvivlsomt tweak, ønsker du kommer med mere dokumentation at det
virker!

http://www.mdgx.com/lastweek.htm
IRQx=4096   Windows 95/98/ME ONLY: Unfortunately this is just
another urban myth. More info.>
http://cable-dsl.home.att.net/#SysiniTweak
Er hvad jeg har fundet sådan hurtigt, jeg vil bare have hlar besked om
dette tweak!
best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
*
"All your base are belong to us"

Fra : Ole C

Dato : 13-11-05 19:58

IzNoGoUd skrev blandt andet:

> [...]
> http://cable-dsl.home.att.net/#SysiniTweak
> Er hvad jeg har fundet sådan hurtigt, jeg vil bare have hlar besked om

Og det du anfører er jo noget helt andet. men heller ikke jeg kan finde
dokumentation for det angivne tweak for harddisken.
Jeg har prøvet trick'et på min bærbare med en harddisk som kun kører 4200
rpm - og synes jeg mærker en forbedring.

--
vh
Ole C