MS Windows
briani 27239
Windows 98 Loopback adapter
Fra : Jacob Pristed

Dato : 08-11-05 22:43

Hej
Jeg er på jagt efter MS Loopback Adapter til 98
Jeg regner med det er den jeg skal bruge !
Jeg vil share en printer lokalt og så vil derefter forbinde til den lokalt
via \\pc\printer og der efter anvende en batfil: net use lpt1:
\\pc\printer

Printeren er ikke lokal, men er forbundet over en trådløs printboks, så er
der et gammelt dos program der kun kan printe via. lpt:x

VH Jacob

Fra : Max

Dato : 08-11-05 22:56

Hej Jacob

> [...]

> Printeren er ikke lokal, men er forbundet over en trådløs printboks, så er
> der et gammelt dos program der kun kan printe via. lpt:x

Burde det ikke fungere ens om det er trådløs net eller med kabel ?

Jeg forstår ikke hvad du vil med en Loopback adaptor.

Mvh Max

Fra : Jacob Pristed

Dato : 08-11-05 22:55

> Burde det ikke fungere ens om det er trådløs net eller med kabel ?
>
> Jeg forstår ikke hvad du vil med en Loopback adaptor.
>
> Mvh Max

Jeg vil lave en share og connecte den lokalt med \\pc\printer , da min
printserver opretet en speciel printer port og ikke en url.
VH Jacob

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-11-05 23:24

"Jacob Pristed" <pdata@get2net.dk> writes:

> Printeren er ikke lokal, men er forbundet over en trådløs printboks, så er
> der et gammelt dos program der kun kan printe via. lpt:x

Når du installerer printerdriveren på 98-maskinen, kan du tilknytte
den til en LPT-port.

Yderligere skulle ikke være nødvendigt.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Jacob Pristed

Dato : 08-11-05 23:44

ok Hvordan gør jeg det ?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 09-11-05 00:16

"Jacob Pristed" <pdata@get2net.dk> writes:

> ok Hvordan gør jeg det ?

Du har sat printeren op på 98'eren? Så højreklik på pinterikonen og
kig på egenskaber.

Jeg mener at kunne huske at det gemmer sig under Avanceret, at man kan
binde den til en "port".

Prøv at se om du kan hitte det.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : *** Calle ***

Dato : 15-11-05 19:01

Jacob Pristed wrote:
> [...]
>

> Printeren er ikke lokal, men er forbundet over en trådløs printboks,
> så er der et gammelt dos program der kun kan printe via. lpt:x

fatter ikke lige hvad du vil med loop back
--
*** Calle ***