er cisco 805 fulde transparant som bridge ~
Fra : Eivind Olsen

Dato : 12-06-01 06:41

Hej experter

Ville lige høre om der er nogle af Jer, som har prøvet at køre Cisco 805
(ethernet + rs422 ) som transparent bridge.
Den kører IOS, og den burde kunne, men det ville fedt hvis der var nogle
der havde lidt erfaringer med det.

På forhånd tak

Eivind

Fra : Eivind Olsen

Dato : 12-06-01 06:44

Hmmm staver som #/("#&%#! om morgenen - her er en lidt forbedret udgave
(selvom det stadig er morgen...)

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-06-01 06:32

On Tue, 12 Jun 2001 07:40:56 +0200, "Eivind Olsen"
<eivind.olsen@xxxmail.tele.dk> wrote:

> Ville lige høre om der er nogle af Jer, som har prøvet at køre Cisco 805
> (ethernet + rs422 ) som transparent bridge.

Ja.

> Den kører IOS, og den burde kunne, men det ville fedt hvis der var nogle
> der havde lidt erfaringer med det.

Hvad er det, du ønsker at bridge?

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Eivind Olsen

Dato : 15-06-01 18:09

> Hvad er det, du ønsker at bridge?

Hej Asbjørn

Jeg skal bridge protocollen OSI TP4 - til det formål har jeg en seriel
kanal, som
er på max 12 kbaud/s.

Da de færeste routere i denne prisklasse (ingen) forstår OSI TP4, så kan jeg
sagtens nøjes med en
transparent bridge, selvom det bedste jo var en router der håndterede
protocollen.

Normalt bruger vi en Cisco 2600 eller bedre med IOS 12.1 eller bedre, og med
enterprise software

Men til dette formål er det en for dyr løsningi den ene ende, vil nok stadig
have en 2600 i den ene ende. og en 805 i den anden. da vi kan bestykke 2600
dimsen med flere serielle (rs422) interfaces, og lade den virke som "hub"

Eller også får vi 805 ned i så rimelig en pris, at den faktisk bliver så
billig, at vi bruger den i begge ender.
(billigere pr port end en en 2600) og enklere at konfigurere, da der så kun
er en type router

Men det er sådan set det der var tænkt som formålet.

regner med at købe 2 stk snarest, så vi kan få aftestet bl.a om den serielle
kanal kan bruges - da vi ikke er helt 100 % på om den kompatibel med RS422

Hej

Eivind

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-06-01 23:40

On Fri, 15 Jun 2001 19:08:54 +0200, "Eivind Olsen"
<eivind.olsen@xxxmail.tele.dk> wrote:

> Jeg skal bridge protocollen OSI TP4 - til det formål har jeg en seriel
> kanal, som er på max 12 kbaud/s.

Det burde en 805'er ikke have problemer med.

> regner med at købe 2 stk snarest, så vi kan få aftestet bl.a om den serielle
> kanal kan bruges - da vi ikke er helt 100 % på om den kompatibel med RS422

805'eren understøtter i hvert fald EIA/TIA-449 og 530, så det
skulle dække RS-422.

Husk, at connectoren på 805 er mini-SCSI (ikke DB-60 som du
kender det fra WICs til 2600-routerne).

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/