God måde at opdatere på i Swing
Fra : Janus

Dato : 14-12-05 21:42

Hej NG!

Jeg har et JTabbedPane med et par faneblade. På faneblad 1 kan brugeren
gøre nogle ting, der har indflydelse på faneblad 2's indhold (der skal
tilføjes eller fjernes en JCheckBox på faneblad 2).

Hvordan får jeg faneblad 2's indhold til at blive opdateret automatisk,
når brugeren skifter til det? Der må da være en bedre måde end en
focusListener på fanebladet og så instantiere det JPanel igen, der
indeholder checkboksene?

Selve ændringen er registreret i en fælles klasse, så viden om, hvorvidt
der skal ændres i grafikken eller ej, er ganske lige til.

På forhånd tak,
Janus

Fra : Jacob Jensen

Dato : 14-12-05 22:20

> [...]
> når brugeren skifter til det? Der må da være en bedre måde end en
> focusListener på fanebladet og så instantiere det JPanel igen, der

Jeg er ikke den helt store udvikler, men er det ikke "validate()" man
kalder?

Jacob

Fra : Jacob Jensen

Dato : 14-12-05 22:28

> Jeg er ikke den helt store udvikler, men er det ikke "validate()" man
> kalder?

Tror jeg misforstod dig, men kan du ikke bare gøre "remove" på dit JPanel
istedet for at instansiere det igen?

Jacob

Fra : Janus

Dato : 15-12-05 15:24

Jacob Jensen wrote:

> Tror jeg misforstod dig, men kan du ikke bare gøre "remove" på dit JPanel
> istedet for at instansiere det igen?
>
> Jacob

Hej Jacob!

Tror nu, det er invalidate() man skal bruge, men jeg har fundet en anden
løsning:

At add'e mine checkboxes til et JTable og så generere en ny TableModel,
når det er nødvendigt.

Vh Janus