Print server til farveprinter (iP4000)
Fra : Bo Nielsen

Dato : 25-01-06 20:39

Hejsa

Har lige købt en OvisLink print server http://www.ovislink.com.tw/P103N.htm
til min Canon ip4000 farver printer + en kommende laser printer.
Den kører egentligt godt nok, men jeg får IKKE nogen tilbage melding, når
farvepartronerne er tomme, hvilket irriter mig meget, har jeg sat noget
forkert op? eller kan denne model bare ikke det?

Nogen der kender navnet på en der HELT sikker kan?
--
Bo Nielsen (Århus)

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-01-06 20:57

"Bo Nielsen" <xx@image.dk> wrote:

> [...]
>farvepartronerne er tomme, hvilket irriter mig meget, har jeg sat noget
>forkert op? eller kan denne model bare ikke det?

Den slags narrestreger kræver to-vejs kommunikation mellem computer og
printer, og det kan de færreste printservere håndtere.

<mlr>

Fra : Bo Nielsen

Dato : 25-01-06 21:57

>og det kan de færreste printservere håndtere.
Ok, det ver jeg ikke lige klar over.

--
Bo Nielsen (Århus)

Fra : Anders Sørensen

Dato : 25-01-06 21:36

Den Wed, 25 Jan 2006 20:38:33 +0100, skrev "Bo Nielsen" <xx@image.dk>:

> [...]
>forkert op? eller kan denne model bare ikke det?
>
>Nogen der kender navnet på en der HELT sikker kan?

Silex Pricom C6200U:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=53095
http://www.silexdirect.co.uk/acatalog/External_.html
http://www.silexeurope.de/euro/support/pdf/6200u_compatible1.pdf

Jeg bruger selv sådan en sammen med en Canon MP700 Photo.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Bo Nielsen

Dato : 25-01-06 22:03

> [...]
> http://www.silexeurope.de/euro/support/pdf/6200u_compatible1.pdf
>
> Jeg bruger selv sådan en sammen med en Canon MP700 Photo.

JA, Der er ingen tvivl, Den kan det jeg ønsker!
Syntes bare prisen er lidt HØJ til mit hobby netværk,
Dobbelt pris af http://www.ovislink.com.tw/P103N.htm

Nogen der kender en alternativ?
--
Bo Nielsen (Århus)

Fra : Bo Nielsen

Dato : 25-01-06 22:28

Nogen der kender denne?

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=162443

Se ud til den kan styrre både scanner og hdd, så må "to-vejs kommunikation"
da da være OK!

--
Bo Nielsen (Århus)

Fra : Hans

Dato : 26-01-06 01:57

Bo Nielsen wrote:
> Nogen der kender denne?
>
> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=162443
>
> Se ud til den kan styrre både scanner og hdd, så må "to-vejs
> kommunikation" da da være OK!

Prøv og læs her:

http://global.level1.com/products2.php?Id=41

Det er tilyneladende kun HP printere og scannere den understøtter, og
muligvis andre som kan bruge HP's PCL, men så er vi allerede på usikker
grund.

Jeg har endnu ikke set en universel printserver med 2-vejs kommunikation, og
jeg tvivler på at det kan lade sig gøre, da man så skal tage hensyn til alle
de underlige kommunikationsformer, som de enkelte fabrikanter finder på at
bruge til deres printere.

Der er kun én sikker måde at få en netværksprinter, nemlig at købe en som
allerede har interfacet indbygget som standard.

Hans

Fra : Nikolaj

Dato : 31-01-06 22:41

Hej,

Har lige købt samme print server (Ovislink P103N) sammen med Canon
Pixma MP800 (multifunktionsudgaven af Pixma IP5200). Jeg har problemer
med at få sendt print-data til printeren. Virker det anderledes med en
multifunktionsprinter end en almindelig printer?
Mvh
Nikolaj

Fra : Nikolaj

Dato : 02-02-06 16:13

Nikolaj skrev:

> [...]
> med at få sendt print-data til printeren. Virker det anderledes med en
> multifunktionsprinter end en almindelig printer?

Opfølgning på mit eget indlæg:
Fik løst mit problem - Canon MP800 reagerer ikke på printserver (til
gengæld gjorde en anden Epson printer). Løsningen var at opdatere
firmware i Print serveren - download ny firmware (version 3.25) her:
http://www.ovislinkcorp.com/DRIVERS/PrintServer/P103N_V3.25.rar

Nu er der hul igennem til Canon printeren, men naturligvis ikke 2-vejs
kommukation, dvs. ingen scanning/blækstatus over nettet - dertil må
jeg sætte USB-stikket direkte til PCen, men til daglig print fra 3
forskellige PCer virker det fint.
Mvh
Nikolaj