Zyxel P335WT Printserverproblem
Fra : Ukendt

Dato : 24-01-06 12:04

Hej

Jeg har netop anskaffet mig en Zyxel P335WT trådløs router og har lavet
trådløst netværk i hjemmet. Så langt så godt.

En af grundene til at jeg valgte denne router er at den har printserver.
Jeg satte så min Minolta QMS Pagepro 1200W usb printer og fulgte Zyxels
installationsvejledning slavisk. D.v.s. oprettede printeren som lokalprinter
og tilsluttede den til standard TCP-IP port, som blev konfigureret med
routerens ip-adresse og protokol LPR.

Alligevel så virker det ikke. Routerens status siger at dokumentet bliver
udskrevet, men der sker ingenting. Printerens status siger at den ikke er
forbundet, men usb-kablet sidder som det skal.

Er der nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak

Jørn

Fra : Hans

Dato : 24-01-06 12:52

Jørn Haulund" <haulund"SNABELA wrote:
> [...]
> bliver udskrevet, men der sker ingenting. Printerens status siger at
> den ikke er forbundet, men usb-kablet sidder som det skal.

Printerserveren understøtter ikke 2-vejs kommunikation, så hvis driveren
forudsætter denne funktion kommer det ikke til at virke. Du skal nok kigge i
printermanualen for at se hvordan du disabler 2-vejs kommunikation.

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-06 22:10

Hej Hans

Du havde fuldstændig ret. Lidt søgning hos Minoltas Support ledte mig frem
til hvordan den slås fra, og så var problemet løst.

1000 tak for hjælpen

Jørn

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 24-01-06 14:53

Jørn Haulund wrote:
> En af grundene til at jeg valgte denne router er at den har printserver.
> Jeg satte så min Minolta QMS Pagepro 1200W usb printer

Har du checket printer understøttelsen på Zyxel'en - slet ikke sikkert
den Minolta model er understøttet.

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-01-06 14:58

"Jørn Haulund" <haulund"SNABELA"mailme.dk> wrote:

> [...]
>udskrevet, men der sker ingenting. Printerens status siger at den ikke er
>forbundet, men usb-kablet sidder som det skal.

Min erfaring fortæller at man skal købe printere med indbygget
printserver.

For løse printservere er en ren jungle - Chancen for at en tilfældig
kombination af printserver og printer fungerer, er noget mindre en
chancen for den store gevinst i lotto

<mlr>