Aktiver IEEE 802.1x godkendelse...
Fra : Brian k

Dato : 21-01-06 16:24

Hej

Jeg har 3 PC i netværk. 1 på ledning til den trådløse router - samt 2 som er
med trådløse netkort.

Der er flere ting der driller.....

Men lige nu mangler jeg at få af vide hvad funktion "Aktiver IEEE 802.1x
godkendelse for dette netværk." under egenskaber---->godkendelse har?

Skal det bruges?

Har postet dette ? i både netvaerk - samt netvaerk.traadlost

mvh
brian

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-01-06 17:17

On Sat, 21 Jan 2006 16:24:14 +0100, "Brian k" <brian@nospam.com>
wrote:

> Men lige nu mangler jeg at få af vide hvad funktion "Aktiver IEEE 802.1x
> godkendelse for dette netværk." under egenskaber---->godkendelse har?
>
> Skal det bruges?

Det skal normalt ikke bruges på et hjemmenet.

Det bruges til authentification af udstyret (pc'en) og/eller brugeren,
forstået sådan, at de slet ikke kommer på nettet, hvis de ikke er
kendt af en RADIUS-server.

-A