Broforbindelse eller ej
Fra : HH

Dato : 19-01-06 17:32

Jeg har en PC1 med WinXP Pro, som har et trådløst netkort og et kablet
netkort.

Jeg har PC2 med WinXP Pro, som har et kablet netkort

Begge kablede netkort er forbundet til samme switch.

Alle tre netkort sidder på samme IP segment

Begge maskiner er i samme arbejdsgruppe.

PC1 kan endvidere tilgå Internet gennem det trådløse netkort og en
trådløs router.

Burde PC1 og PC2 ikke umiddelbart kunne se hinanden??

De kan kun, hvis jeg etablerer en broforbindelse mellem de to netkort på
PC1 – er det virkelig nødvendigt – jeg er ligeglad med om PC2 kan komme
på Internet, den skal bare kunne se shares på PC1???

Mvh.
Hans-Henrik

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 19-01-06 21:02

HH <hhdmnejtaktilspam@mail.dk> writes:

> [...]
> på PC1 – er det virkelig nødvendigt – jeg er ligeglad med om PC2
> kan komme på Internet, den skal bare kunne se shares på PC1???

Så vidt jeg husker, kan XP have problemer med at gøre nogensomhelst,
hvis ikke den har en "default gateway" (uanset om default gw har
adgang til nogensomhelst) og/eller en dns/dhcp server.

Det kan være det som er problemet.

Evt post ip/netmask/gateway info for de to PC'ere.

Kai

Fra : HH

Dato : 19-01-06 22:58

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> [...]
> adgang til nogensomhelst) og/eller en dns/dhcp server.
>
> Det kan være det som er problemet.
>
> Evt post ip/netmask/gateway info for de to PC'ere.

hmmm - ja, det kan jo være det, som er problemet - det trådløse netkort
i PC1 har jo routeren som Default GW, men i princippet burde det vel
være ligegyldigt hvad der står på fastnet-kortene - men det kan self.
være at XP har et problem her, som du jo nævner.
Det kan det jo tyde på, idet det netop virker hvis jeg broforbinder de
to kort på PC1 - så kan alle jo bruge routeren som GW