WinXP Pro (SP2) - Folder Sharing
Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 17-01-06 18:22

Hej NG,

Det er måske ikke helt den rette gruppe, men der er tilsyneladende ingen i
dk.edb.system.ms-windows, der kan der hjælpe, så ville lige prøve her.

OS: Windows XP Pro SP2 (UK)

Jeg har et LAN med følgende PC'er...

1. Server
2. PC1
3. PC2

Jeg ønsker at dele en eller flere folders på serveren, men PC1 og PC2 skal
have forskellige rettigheder. Det var nemt at sætte op i Windows 2000, men
har mine problemer med WinXP.

PC1 skal kun have adgang til at læse fra de delte folders, imens PC2 også
skulle kunne ændre filnavn, sletter, tilføje og så videre.

Bedste ville være, hvis PC2 skulle indtaste kodeord, imens alle andre bare
kan læse folderen.

På forhånd tak.

/Glenn
(Remove "NOSPAM" in my e-mail to reply.)

Fra : ///M

Dato : 18-01-06 18:35

Glenn Rasmussen wrote:
> [...]
> også skulle kunne ændre filnavn, sletter, tilføje og så videre.
>
> Bedste ville være, hvis PC2 skulle indtaste kodeord, imens alle andre

Hvis du slår "Use Simple file sharing" fra - er din share-opsætning som i
gamle dage på Win2000.
Gøres under Explorer - Tools - View - nederste punkt under Advanced
Settings.

///M