wake on Lan?
Fra : K Nielsen

Dato : 16-01-06 20:52

Hej Ng

takket være jer,kører mit RDP fint med to servere bag en router.

men man bliver jo lidt grebet...så mit næste spørgsmål til jer,kan man
installere et program der kan starte en computer via RDP(over
internettet),Når man har admin-rettigheder?

med venlig hilsen

Kim Nielsen

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 17-01-06 15:47

K Nielsen wrote:
> [...]
> installere et program der kan starte en computer via RDP(over
> internettet),Når man har admin-rettigheder?

Da WOL i sagens natur ikke kan sendes med en IP adresse angivet som
modtager (din pc har jo ingen IP når den er slukket) broadcastes WOL
pakkerne.

Det betyder at du skal have en router som kan forwarde en forespørgsel
på en port på WAN siden til ip adressen x.x.x.255 på LAN siden.

De fleste low-end routere kan ikke klare dette - Jeg kan huske at Zywall
serien klarer det.

Der findes flere websider som tillader afsendelse af WOL pakker til en
bestemt TCP port - med dem kan du tænde din PC ved at gå ind på siden og
indtaste din WAN IP derhjemme + MAC'en på den PC du vil tænde.

DSLreports har en sådan side.
--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-01-06 17:05

On Tue, 17 Jan 2006 15:47:19 +0100, "Uffe S. Callesen"
<anon@anon.local> wrote:

> Da WOL i sagens natur ikke kan sendes med en IP adresse angivet som
> modtager (din pc har jo ingen IP når den er slukket) broadcastes WOL
> pakkerne.

Nja, der er ingenting i WoL-specifikationen, der siger, det *skal*
være broadcast. Det kan fx godt være multicast, og det kunne sådan set
også godt være unicast, hvis man kunne få pakken hen til pc'en sådan.
(Spec siger bare, at magic sequence skal være i pakken, ikke hvad det
skal være for en pakke).

Multicast-modellen har jeg set et par steder. Directed broadcast er
også brugt.

-A