kan man genstarte via RDP
Fra : Knudsen

Dato : 15-01-06 23:47

Hejsa

Hvis man styrer en anden pc via windows RDP,er der så en måde hvorpå man kan
genstarte denne pc vha klientpcen?Begge maskiner kører xp pro sp2.

på forhånd tak

Fra : Mads Bahrt

Dato : 16-01-06 02:15

Knudsen skrev:
> Hejsa
>
> Hvis man styrer en anden pc via windows RDP,er der så en måde hvorpå man kan
> genstarte denne pc vha klientpcen?Begge maskiner kører xp pro sp2.
>
> på forhånd tak

Kommandoen shutdown

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 16-01-06 07:55

> Hvis man styrer en anden pc via windows RDP,er der så en måde hvorpå man
> kan genstarte denne pc vha klientpcen?Begge maskiner kører xp pro sp2.

Du kan starte en kommandoprompt fra den maskine som ikke skal genstartes og
bruge følgende kommando:

shutdown -m \\maskinenavn -s

Du kan ligeledes bruge -r istedet for -s, hvis du hellere ønsker at
genstarte PC'en istedet for at lukke den ned. Der er flere kommandoer, som
du kan se ved at skrive shutdown ?

--

Med venlig hilsen / Best regards
Henrik Pedersen

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 16-01-06 09:21

Henrik Pedersen wrote:
> [...]
>
> Du kan ligeledes bruge -r istedet for -s, hvis du hellere ønsker at
> genstarte PC'en istedet for at lukke den ned. Der er flere kommandoer, som

Det kræver så tilgengæld at de er på samme subnet.

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-01-06 10:05

On Mon, 16 Jan 2006 09:21:19 +0100, "Uffe S. Callesen"
<anon@anon.local> wrote:

> Det kræver så tilgengæld at de er på samme subnet.

Det kræver vel blot, at man har noget, der kan opløse navnet til en
adresse?

-A

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 16-01-06 11:59

Asbjorn Hojmark wrote:

> Det kræver vel blot, at man har noget, der kan opløse navnet til en
> adresse?

Ja men så forudsætter man vel samtidigt at der routes imellem de 2 net
og at der ikke lige er en NAT router i vejen :)

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-01-06 19:53

On Mon, 16 Jan 2006 11:58:53 +0100, "Uffe S. Callesen"
<anon@anon.local> wrote:

> Ja men så forudsætter man vel samtidigt at der routes imellem de 2 net
> og at der ikke lige er en NAT router i vejen :)

Well, der er routing imellem, for ellers virkede RDP ikke. Jeg kan
ikke se, NAT skulle være en forhindring.

.... Men i øvrigt kan man jo bare køre shutdown på den maskine, man
fjernstyrer.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-01-06 10:44

"Henrik Pedersen" <hp@SPAMbeone.dk> writes:

> [...]

Jeg plejer at gøre det fra Task Manageren (engelsk version). Den
befinder sig bl.a. i et nyt menupunkt i start der hedder Windows
Security.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 16-01-06 09:39

"Knudsen" <kimn3@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Hvis man styrer en anden pc via windows RDP,er der så en måde hvorpå man
> kan genstarte denne pc vha klientpcen?Begge maskiner kører xp pro sp2.

Start/luk computer/genstart burde virke

/Brian

Fra : K Nielsen

Dato : 16-01-06 19:17

> Start/luk computer/genstart burde virke
>
> /Brian
Den røde knap i startmenuen der normalt hedder "Luk Computeren" ændrer
status til "afbryd forbindelsen" i en fjern session.jeg får ikke
mulighederne "luk" eller "genstart"

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 16-01-06 20:17

Således skrev K Nielsen den Mon, 16 Jan 2006 19:16:34 +0100:

>Den røde knap i startmenuen der normalt hedder "Luk Computeren" ændrer
>status til "afbryd forbindelsen" i en fjern session.jeg får ikke
>mulighederne "luk" eller "genstart"

Det er nok nærmere noget med at Remote Users-gruppen ikke umiddelbart
har rettigheder til at lukke maskinen ned.

Knud
--
"Konnichiwa bitches!"
-- david chappelle

Fra : Rene E Jensen

Dato : 17-01-06 22:23

Bruger også altid Genstart via Joblisten/Luk Computeren/Genstart .. virker
fint via RDP ..

Dog gør det lige noget tid inden man ka få kontakt vid rdp igen .. men siger
jo sig selv når den lige ska boote igen ..

Men Prøv det ..