VNC over trådløs
Fra : Claus Skaarup

Dato : 11-01-06 23:36

Jeg har fået sat en computer op på 1. sal med internetadgang og for
dovenskabens skyld vil jeg gerne kunne se og styre skrivebordet fra min
bærbare nede i stuen.
Jeg har forbindelse til internettet via et trådløst netkort. I samme
computer sidder et alm. netkort, som jeg har tilsluttet et Linksys WAP54G. I
den bærbare nedenunder har jeg et trådløst netkort, som kobler fint på
AP'et, kommer på internet (gennem den stationære) og kan se den anden com.

Jeg kan bare ikke lige få noget fjernskrivebord til at virke. Jeg har prøvet
at køre med RealVNC, som er gratis. Jeg har sat den op som server på 1. sals
PC'en. Når jeg så prøver at koble den bærbare på den, får jeg timeout. Jeg
kobler op på 192.168.0.1, som er den stationæres ip adresse på det alm.
netkort. Den bærbares netværksbro hedder 192.168.0.82.

Hvis jeg pinger 192.168.0.1 fra den bærbare får jeg svar på 1 ms, men altså
timeout på VNC

What to do?

Jeg kører WinXP Pro på begge maskiner

--
M.v.h. Claus
www.skaarup.nl

Fra : Claus Skaarup

Dato : 12-01-06 00:00

> Hvis jeg pinger 192.168.0.1 fra den bærbare får jeg svar på 1 ms, men
> [...]
Ups! Jeg havde glemt at åbne port 5900...

Nu skriver den bare: "connection closed unexpectedly". Det gør det jo ikke
just bedre... ØV!

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-01-06 00:16

"Claus Skaarup" <skaarup75(xx)@yahoo.dk> writes:

> Jeg kører WinXP Pro på begge maskiner

Så brug fjernskrivebord. Det skal lige slås til - det står i hjælpen
hvordan.

Det slår VNC med flere længder.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 12-01-06 19:04

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Det slår VNC med flere længder.

Ikke hvad stabilitet angår - desuden har UltraVNC en masse ekstra
funktioner som gør den ret lækker frem for RDP.

Hastighedsmæssigt kan vi dog hurtigt blive enige om at RDP er bedst.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-01-06 20:29

"Uffe S. Callesen" <anon@anon.local> writes:

> Ikke hvad stabilitet angår - desuden har UltraVNC en masse ekstra
> funktioner som gør den ret lækker frem for RDP.

Stabilitet? Jeg har ikke problemer.

Hvilke funktioner er du glad for? Man tager ikke skade af at lære
noget nyt.

http://unixsnedkeren.dk/ravn/