prob. med arbejdsgrupper..!
Fra : bossy

Dato : 10-01-06 11:11

hej

har flere pc'er sat sammen i et netværk, (forskelligt antal alt efter om der
også er gæster der har pc med )
men problemet er der uafhængigt af hvor mange pc'er der er sat til og
hvilke.

men problemet er at når vi så har oprettet arbejdsgruppe, og har kørt
netværksguiden.
kan f.eks alle pc'erne godt gå ind i hinandens delte mapper, pånær måske 1
eller 2 pc'er , som regel kan de så godt logge på de andre pc'er men ikke
den anden vej. eller rettere de logger på og ber så om brugernavn og
adgangskode.
men har aldrig sat dem op til det, og de er alle blevet installeret og
konfigureret af samme person, (mig)

har prøvet at gå alle mulige og umulige indstilninger igennem, og ligelidt
hjælper det som regel.

men ved så at hvis jeg bliver ved længe nok med at prøve alting, så virker
det til sidst, men har aldrig fundet ud af hvad det er der gør at det virker
, når det virker.

det kunne jo være rart at vide hvad det egentlig var jeg gjorde som fik det
til at fungere igen.

og det er noget jeg har prøvet meget ofte, især da jeg for en periode holdt
netværks party hver 14. dag der var det næsten hver gang at vi oplevede det.

de alle køre winxp pro med service pack 2 installeret.
ingen firewalls eller anti spyware el. lign er installeret.
netværket virker fint ved f.eks spil.
har alle protokoller installeret som der skal bruges.
de er alle sat samemn gennem en switch.
det er ikke fordi at modemet kun tildeler ip til 3 af pc'erne (sker også
uden nettilslutning).
og alle de indstilninger der sådan er "nemme" at finde, er ens på alle pc'er

og plejer da at få at vide at jeg er en rimelig god pc bruger / problem
knuser , og plejer da også at løse alting. ved hjælp af lidt ihærdighed.
men lige dette her problem er jeg godt træt af at bruge tid på hver gang.
uden at vide hvad det egentlig er jeg gør.

håber der er nogen der ved hvor det er jeg plejer at sætte et flueben ved en
tilfældighed eller hvad det nu er jeg gør.

m.v.h. bossy