Hvornår ses en anden PC?
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 08-01-06 21:39

Jeg har et netværk med to PC'ere. Når jeg tænder den ene går der til tider
meget lang tid inden jeg kan "se" den anden PC. Hvad er typisk "ventetid"?

Det kører via en trådløs router og den ene PC er tilsluttet via kabel, den
anden er trådløs. Findes der en måde man kan "lede" efter nye maskiner på
netværket. Specielt nu hvor jeg ved hvad maskinen hedder? Jeg bruger Windows
XP Pro på den ene og Win2000 Pro på den anden.

Lars

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-01-06 00:48

Lars Thomsen Nielsen <lars@EraseThisflexcom.dk> wrote:

> Jeg har et netværk med to PC'ere. Når jeg tænder den ene går der til tider
> meget lang tid inden jeg kan "se" den anden PC. Hvad er typisk "ventetid"?

Jeg har læst, op til et kvarter.

I mit tilfælde, med blandede Windows 95/98/Me/2000 og Mac OS 9/X (og en
netværksprinter) hvor jeg ikke har delt mapper slået til hele tiden,
skal jeg ofte lave re-boot af den ene eller anden maskine når jeg skal
dele.

> [...]
> netværket. Specielt nu hvor jeg ved hvad maskinen hedder? Jeg bruger Windows
> XP Pro på den ene og Win2000 Pro på den anden.

Jeg bruger også både trådløs (AP) og kablet forbindelse (router). Jeg
bruger hele tiden de numeriske ip-adresser - ingen navne. Men
Workgroup-betegnelsen skal være det samme på Windows maskinerne.
Maskinernes navne og numeriske ip-adresser kommer frem i routerens
DHCP-log. Det er altid de samme numeriske ip-adresser. Det må ha' noget
at gøre med netkortenes MAC adresse - tror jeg, uden at ha' undersøgt
det nærmere.

Fra : *** Calle ***

Dato : 11-01-06 17:15

Lars Thomsen Nielsen wrote:
> [...]
> nye maskiner på netværket. Specielt nu hvor jeg ved hvad maskinen
> hedder? Jeg bruger Windows XP Pro på den ene og Win2000 Pro på den
op til et kvarter, men du kan fremskynne det ved at søge efter PCere
--
*** Calle ***