Båndbredde begrænsning
Fra : Kim

Dato : 06-01-06 21:39

Hej

Er der nogen der har et bud på et program der kan styre download
båndbredden således at man ikke stjæler al båndbredde fra de andre der er
koblet på mit lokalnet ? Jeg har et trådløst netværk med 3 maskiner der er
koblet op mod et accespoint. Jeg vil gerne have mulighed for f.eks at kunne
sætte en maskine op til max at bruge f.eks 512Mbit/sek så der stadig er
mulighed for de andre at være på nettet uden at det går vildt langsomt.

mvh

Kim

---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 0601-3, 06-01-2006
Tested on: 06-01-2006 21:38:43

Fra : Ivan

Dato : 06-01-06 22:37

> [...]
> sætte en maskine op til max at bruge f.eks 512Mbit/sek så der stadig er
> mulighed for de andre at være på nettet uden at det går vildt langsomt.

En linux-box......

eller endnu smartere....en router med QoS.......

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 06-01-06 23:31

Ivan wrote:
Jeg vil gerne have mulighed for f.eks at

Den eneste måde at styre det fornuftigt er ved at benytte en router med
én eller anden form for bandwidth management på IP niveau. At styre det
fra de enkelte maskiner bliver alt for langhåret.

Jeg vil tro de populære linux baserede Linksys Wifi Routere kan håndtere
dette.

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : Kim

Dato : 06-01-06 23:48

Kan man ikke "bare" en lille applikation der kan gå ind og styre så man kun
kan få tildelt f.eks. max 512K som downloadrate ? Skal jeg til at skifte
accespoint og router så løber det jo op

Kim

---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 0601-3, 06-01-2006
Tested on: 06-01-2006 23:48:18

Fra : Hans

Dato : 06-01-06 23:55

Kim wrote:
> Kan man ikke "bare" en lille applikation der kan gå ind og styre så
> man kun kan få tildelt f.eks. max 512K som downloadrate ? Skal jeg
> til at skifte accespoint og router så løber det jo op

Jo - Det kan Netlimiter:

http://www.netlimiter.com/

Hans

Fra : ///M

Dato : 07-01-06 16:41

Kim wrote:
> Kan man ikke "bare" en lille applikation der kan gå ind og styre så
> man kun kan få tildelt f.eks. max 512K som downloadrate ? Skal jeg
> til at skifte accespoint og router så løber det jo op

Nu ved jeg ikke hvilke applikationer du bruger på internettet, men rigtig
mange "download" applikationer (eksempelvis FTP og p2p) kan sættes op til at
holde sig under en grænse man selv definerer.

--
///M

Fra : Kim

Dato : 07-01-06 21:02

"///M" <nomail@cibercity.dk> wrote in

> Nu ved jeg ikke hvilke applikationer du bruger på internettet, men
> rigtig mange "download" applikationer (eksempelvis FTP og p2p) kan
> sættes op til at holde sig under en grænse man selv definerer.

Jeg kigger lige på netlimiter. Jeg bruger de gængse applikationer f.eks IE6
Outlook express , Firefox , Grabit.

Kim

---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 0601-3, 06-01-2006
Tested on: 07-01-2006 21:01:31

Fra : bossy

Dato : 10-01-06 11:42

kan ikke lige huske hvad det heller men , da vi skulle gøre det samme på et
netværk jeg var tilsluttet, fandt vi et program inde på den her hjemmeside
som kunne gøre det www.analogx.com og alle programmer på siden er gratis.