Problem med at komme på den trådløse route~
Fra : Jens Jensen

Dato : 05-01-06 11:31

Hej NG
Jeg har lige købt en trådløs router (ALL0272) og har nu tilsluttet den en
swits og den virker fint, kan komme på Internettet osv. via min trådløse
bærbar pc.
Nu vil jeg jo gerne ind på routeren og give den navn og password, men når
jeg skriver http://192.168.0.1 i browseren så kommer der bare at "siden kan
ikke vises".
Jeg har prøvet at slå Firewallen fra, men det hjælper heller ikke.
Er der nogle forslag til hvilken knapper jeg skal skrue på ??
Bruger XP-home.
På forhånd tak.
jj

Fra : Peter Mogensen

Dato : 05-01-06 12:06

Jens Jensen wrote:
> [...]
> bærbar pc.
> Nu vil jeg jo gerne ind på routeren og give den navn og password, men når

Nogle trådløse routere har fornuftig nok det sådan at man ikke kan tilgå
deres web-konfiguration fra det trådløse interface. Prøv at stikke et
kabel i den istedet.

peter

Fra : Jens Jensen

Dato : 05-01-06 13:38

Nu har jeg også prøvet med kabel, men det er det samme; går fint på
internettet men ingen forbindelse til routerens interface,øv,øv...

jj

Fra : Peter Mogensen

Dato : 05-01-06 16:34

Jens Jensen wrote:
> Nu har jeg også prøvet med kabel, men det er det samme; går fint på
> internettet men ingen forbindelse til routerens interface,øv,øv...

Ok... det ville være nemmere, hvis du havde noget mere konkret at gå
efter end Internet Explorers intetsigende "siden kan ikke vises".

Prøv at telnette til port 80 på det IP-nummer du regner med at routeren
er på og skriv:

GET / HTTP/1.0
<return>
<return>

.... og se hvad den siger.

Peter

Fra : Jens Jensen

Dato : 06-01-06 12:58

Telnet kender jeg ikke, er det et program ??

Fra : Peter Mogensen

Dato : 06-01-06 15:21

Jens Jensen wrote:
> Telnet kender jeg ikke, er det et program ??

Ja og nej. Det er både et program og en protokol. Det følger med de
fleste operativsystemer, men måske er det bedre at du får en, der kender
til netværk til at kigge på det istedet for selv at slås med det.

Problemer er at den fejl-meddelese IE giver dig ikke kan bruges til
noget til at diagnostisere problemet. På det område er IE ikke specielt
brugervenlig. Brugervenligheder afhænger som regel af hvad man forsøger
at bruge software til :)

Peter

Fra : Lars

Dato : 05-01-06 14:59