Hvor er passwords gemt på PC?
Fra : Mr. Fox

Dato : 04-01-06 11:29

Jeg bruger AVG, Mailwasher og ZoneAlarm til mit mailprogram Thunderbird.
Jeg har en sationær og en bærbar i et lille netværk. På den stationære
PC kan jeg med "åben" Thunderbird ikke "hent"e mail men får
fejlmeldinger. Ved opstart med Mailwasher hentes mail dog fint ned???
Og den bærbare virker upåklageligt???

Jeg har sammenlignet alle de steder jeg kan se kontooplysningerne i TB
og MW, men jeg tror stadig der måske er en fejl et password opsætning på
den stationære.

Er der ikke et sted i min PC hvor Windows gemmer alle den slags
oplysninger?

Jeg har prøvet at slette konti og oprette dem igen, men jeg må vel have
klumret idet? Er der nogen gode råd?

Kan man på nogen måde overføre hele molevitten fra bærbar til Stationær
med sit netværk?

mvh Mr. Fox

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-01-06 11:55

On Wed, 04 Jan 2006 11:29:02 +0100, "Mr. Fox" <nytjens@nrdc.dk> wrote:

> Subject: Hvor er passwords gemt på PC?

Det er forskelligt fra program til program.

> På den stationære
> PC kan jeg med "åben" Thunderbird ikke "hent"e mail men får
> fejlmeldinger. Ved opstart med Mailwasher hentes mail dog fint ned???

Mon ikke det er fordi din Thunderbird er konfigureret til at hente
mail via Mailwasher, og når sidstnævnte så ikke kører, så kan du ikke
hente mail? Det ville være logisk.

> Og den bærbare virker upåklageligt???

Måske er Thunderbird på den ikke sat op til at bruge Mailwasher.

-A

Fra : Mr. Fox

Dato : 05-01-06 15:28

Jeg tillader mig at svare UNDER citaterne:

Asbjorn Hojmark skrev:

> Mon ikke det er fordi din Thunderbird er konfigureret til at hente
> mail via Mailwasher, og når sidstnævnte så ikke kører, så kan du ikke
> hente mail? Det ville være logisk.

Der er så vidt jeg kan se ikke forskel på maskinerne.
Jeg kan ikke finde nogen steder hvor der står hvad TB er sat op til med
hensyn til Mailwasher. Men i "kontrolpanel-internetindstillinger" er TB
sat til Mail og newsgrupper.

Ja!! (????)

mvh Mr. Mox

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-01-06 16:05

On Thu, 05 Jan 2006 15:27:41 +0100, "Mr. Fox" <nytjens@nrdc.dk> wrote:

> Ja!! (????)

Hvorfor svarer du dig selv?

-A

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-01-06 16:06

On Thu, 05 Jan 2006 15:27:41 +0100, "Mr. Fox" <nytjens@nrdc.dk> wrote:

> Jeg kan ikke finde nogen steder hvor der står hvad TB er sat op til med
> hensyn til Mailwasher.

Der må være et sted, hvor der er konfigureret en mailserver. Spørg
evt. i en passende klient-gruppe om TB.

-A