Kan ikke finde router
Fra : Kenneth

Dato : 30-12-05 22:40

Hej

Hvordan ser jeg hvilken ip adresse min router har??

Mit netværk hedder 10.0.0.1 og troede sådan set routeren hed det, men den
kan ikke connecte?

Internettet kører fint, så routeren fejler ikke noget.

Mvh.

Kenneth

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-12-05 22:52

Kenneth used his keyboard to write :
> [...]
> ikke connecte?
> Internettet kører fint, så routeren fejler ikke noget.

Du åbner en kommandoprompt (startmenu->kør skriv "cmd") og skriver
"ipconfig". Den adresse der står under "Standardgateway" er din router.

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams

Fra : Kenneth

Dato : 30-12-05 22:57

OK, men hvordan kommer jeg så ind i routerens menu?

Hvis jeg skriver http://10.0.0.1 siger den bare at siden ikke kan vises?

Den kan godt ping'es

Fra : MN

Dato : 30-12-05 23:02

"Kenneth" <waaf(@)post.cybercity.dk> wrote in message
> OK, men hvordan kommer jeg så ind i routerens menu?
>
> Hvis jeg skriver http://10.0.0.1 siger den bare at siden ikke kan vises?
>
> Den kan godt ping'es

Var der ingen manual med fra Cybercity?
Ellers er der her: http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/

Mogens

Fra : Kenneth

Dato : 30-12-05 23:10

uhh, nu går det fremad... men den vil ikke logge ind. Det er som at
brugernavnet eller passwordet er forkert?

Fra : Kenneth

Dato : 30-12-05 23:15

OK, underligt..

Hvis man bruger telnet virker det udemærket men ikke igennem explorer???

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-12-05 23:36

"Kenneth" <waaf(@)post.cybercity.dk> skrev :

>Hvis man bruger telnet virker det udemærket men ikke igennem explorer???

Du skal da vist huske at skrive :et portnummer efter ip-adressen på
routeren

(det står i vejledningen)

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-12-05 23:50

Kenneth pretended :
> Hvis man bruger telnet virker det udemærket men ikke igennem explorer???

Du kan kun logge på fra en af gangen, er du logget på med telnet kan du
ikke bruge Exploreren.

Fra : Max

Dato : 31-12-05 00:21

Hej Kenneth

> Hvis man bruger telnet virker det udemærket men ikke igennem explorer???

Måske er remote managment via HTTP slået fra.

Mvh Max

Fra : Kenneth

Dato : 31-12-05 08:54

Tak for hjælpen.. nu virker det.....

Fra : StoneWare

Dato : 31-12-05 10:40

> Tak for hjælpen.. nu virker det.....

Undskyld jeg blander mig....men alle os der kigger på fra sidelinjen, og
måske også dem der har hjulpet dig, vil MEGET gerne have løsningen på dit
problem............det er ligesom hele ideen med news........slut aldrig af
med at skrive "NU VIRKER DET"...............vi vil have din løsning

Godt Nytår