Windows kan ikke starte med net aktiveret
Fra : Søren Hedegaard

Dato : 30-12-05 21:24

Jeg har et lokalt netværk med tre PC'er som gennem en hub deler en ADSL
linie. Alle har installeret XP-pro SP2 og alle med firewall (ZoneLab
Pro)og antivirus (Norton 2005) begge med autoopdatering. Dette har kørt
upåklageligt et par år.
Pludselig kunne den ene PC ikke starte Windows men genstartede af sig
selv i løbet af opstartsprocessen, så jeg kun kunne få gang i maskinen i
fejlsikret tilstand, men ikke i fejlsikret tilstand med netværk.
Jeg fandt ud af at når jeg deaktiverede netværk på denne maskine kunne
jeg starte normalt.
De øvrige maskiner virker korrekt.
Jeg gik ud fra at netkortet var i uorden, men det er det samme med et
nyt netkort.

I enhedshåndtering vises det gamle netkort stadig selvom det er pillet
ud af maskinen, men jeg kan ikke fjerne det i enhedshåndteringen. Når
jeg prøver, får jeg meldingen at kortet er nødvendigt for at Windows kan
starte.
Jeg har også prøvet at fjerne kortet i registreringsdatabasen men det
kan jeg heller ikke få lov til.

Er der nogen her i gruppen som har en idé til hvad der kan være
problemet og hvad en løsning kunne være??