Deling af drivecrypt container over netvær~
Fra : Ivan

Dato : 28-12-05 23:20

Hej

Jeg har installeret drivecrypt på en maskine på netværket. Jeg har created
et virtuelt drev og mounted det. Jeg deler så drevet til netværket, men får
at vide at jeg ikke kan få adgang.

Deler jeg en anden mappe på harddisken får jeg fint adgang.....

Jeg bruger enkel fildeling, så der er ikke noget med rettigheder.....

Noget jeg har glemt? Andre (evt. bedre) måder at dele et krypteret
drev/container..??

Fra : CopyCat

Dato : 28-12-05 23:22

> Noget jeg har glemt? Andre (evt. bedre) måder at dele et krypteret
> drev/container..??

Kan du ikke installere drivecrypt på klienten .. og smide containeren i en
delt mappe på serveren .. så du kan åbne den fra klienten ?

~~Frank .,

Fra : Ivan

Dato : 28-12-05 23:52

> Kan du ikke installere drivecrypt på klienten .. og smide containeren i en
> delt mappe på serveren .. så du kan åbne den fra klienten ?

Jow....det virker fint. Men lige så snart jeg mounter den på klienten, kan
containeren ikke tilgåes fra andre maskiner på netværket......desværre.
Sikkert noget med "Én bruger af gangen" Ellers en god ide.

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-05 11:48

Ivan wrote:

> Jow....det virker fint. Men lige så snart jeg mounter den på klienten, kan
> containeren ikke tilgåes fra andre maskiner på netværket......desværre.
> Sikkert noget med "Én bruger af gangen" Ellers en god ide.

Ja, det er fuldstændig rigtigt. Sådan en container må kun
tilgås af en bruger ad gangen. Det er godt den checker det,
for ellers ville du sikkert være kommet til at ødelægge din
container ved det.

Hvis containeren kan tilgås readonly burde det kunne lade
sig gøre for flere at tilgå den samtidig, så længe de alle
tilgår den readonly.

I øvrigt skal du være opmærksom på, at tilgang til en
krypteret container over netværket kun er sikkert, hvis du
kan stole 100% på begge computere og netværksforbindelsen
imellem dem.

--
Kasper Dupont
#define _(_)"d.%.4s%."_"2s" /* This is my new email address */

Fra : Ivan

Dato : 29-12-05 10:09

"Ivan" <spørg@gruppen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et virtuelt drev og mounted det. Jeg deler så drevet til netværket, men

Jeg har så lige prøvet med safeguard PrivateDesk også......og her får jeg
allerede en fejl når jeg prøver at dele det moutede drev.

Fra : CopyCat

Dato : 29-12-05 13:42

> Jeg har så lige prøvet med safeguard PrivateDesk også......og her får jeg
> allerede en fejl når jeg prøver at dele det moutede drev.

så kan det være at du skal have fat i PGP Enterprice ... jeg har selv brugt
den, dog ikke på netværk ..

Du kunne også teste BestCrypt .. som kan fåes til flere platforme, og
iøvrigt også er gratis.

~~Frank .,

Fra : Ivan

Dato : 29-12-05 18:28

> [...]
> brugt
> den, dog ikke på netværk ..
>
> Du kunne også teste BestCrypt .. som kan fåes til flere platforme, og

ok...kigger på det.

Surstars support melder tilbage at jeg skal sørge for at have
administrator-rettigheder og at "mount for this user only" ikke må have et
flueben. Så ikke noget hjælp der...

Fra : Ivan

Dato : 29-12-05 23:50

> Surstars support melder tilbage at jeg skal sørge for at have
> administrator-rettigheder og at "mount for this user only" ikke må have et
> flueben. Så ikke noget hjælp der...

Nå...lader til at PGP fungerer efter hensigten.......

Fra : CopyCat

Dato : 30-12-05 00:36

> Nå...lader til at PGP fungerer efter hensigten.......

Nåede du at prøve BestCrypt ?

~~Frank .,

Fra : Ivan

Dato : 30-12-05 00:48

> Nåede du at prøve BestCrypt ?

Nej......desværre.....men fik da hentet en demo fra deres hjemmeside.....

Kan da melde tilbage med et testresultat, hvis det skulle have interesse?

Fra : CopyCat

Dato : 30-12-05 00:56

> Nej......desværre.....men fik da hentet en demo fra deres hjemmeside.....
>
> Kan da melde tilbage med et testresultat, hvis det skulle have interesse?

Det behøver du ikke ., jeg kan selv teste den når jeg får tid og lyst ..

Jeg troede at den var gratis ??

~~Frank .,

Fra : Ivan

Dato : 30-12-05 16:49

> Det behøver du ikke ., jeg kan selv teste den når jeg får tid og lyst ..
>
> Jeg troede at den var gratis ??

Nej...det er den ikke.

Nå men PGP crasher maskinen, så jeg kører nu Bestcrypt......og det virker
til at fungere rigtigt godt....

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-05 11:42

Ivan wrote:

> Nej...det er den ikke.
>
> Nå men PGP crasher maskinen, så jeg kører nu Bestcrypt......og det virker
> til at fungere rigtigt godt....

Der er også TrueCrypt. Så vidt jeg ved er TrueCrypt 4.1
mindst lige så sikker som alle de andre, der er nævnt i
den her tråd.

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-05 11:44

Ivan wrote:

> [...]
>
> Jeg bruger enkel fildeling, så der er ikke noget med rettigheder.....
>
> Noget jeg har glemt? Andre (evt. bedre) måder at dele et krypteret

Dine data er så kritiske, at du finder det nødvendigt at
have dem krypteret på din harddisk. Alligevel vil du sende
dem i klartekst over netværket? Er der ikke noget galt med
prioriteringerne her?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 31-12-05 11:52

On Sat, 31 Dec 2005 11:44:04 +0100, Kasper Dupont
<97390845974692400946@expires.11.feb.2006.kasperd.net.invalid> wrote:

> Dine data er så kritiske, at du finder det nødvendigt at have dem
> krypteret på din harddisk. Alligevel vil du sende dem i klartekst
> over netværket? Er der ikke noget galt med prioriteringerne her?

Det afhænger vel en del af, hvad man vil beskytte sig imod. Hvis man
ønsker at sikre data på en bærbar mod at falde i de forkerte hænder,
hvis den bærbare gør det, så kan det vel være en OK løsningsmodel.

-A

Fra : Ivan

Dato : 31-12-05 12:47

> Det afhænger vel en del af, hvad man vil beskytte sig imod. Hvis man
> ønsker at sikre data på en bærbar mod at falde i de forkerte hænder,
> hvis den bærbare gør det, så kan det vel være en OK løsningsmodel.

Netop.

Netværket er lukket og ret sikkert. Jeg stoler 100% på alle brugere.

Men ved at smide mine data i en container, sikrer jeg mig mod indbrud i mit
hus og lignende kriminalitet.

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-05 13:48

Ivan wrote:

> Netværket er lukket og ret sikkert. Jeg stoler 100% på alle brugere.
>
> Men ved at smide mine data i en container, sikrer jeg mig mod indbrud i mit
> hus og lignende kriminalitet.

Fair nok. Hvis bare computerne er slukket, eller tyven
trækker stikkene ud uden først at kopiere nøgler eller
data, så burde det være sikkert.

Fra : Niels Callesøe

Dato : 31-12-05 21:25

Kasper Dupont wrote in

> Fair nok. Hvis bare computerne er slukket, eller tyven
> trækker stikkene ud uden først at kopiere nøgler eller
> data, så burde det være sikkert.

Nu skal jeg ikke skyde Ivan noget i skoene, men der findes endnu en
type modstander hans løsning vil være effektiv overfor...

--
Niels Callesøe - dk pfy @work
pfy[at]nntp.dk - http://www.t29.dk/~nica/disclaimer.php

Goddag, det er fra kriminalpolitiet. Vi vil gerne låne din brødrister.

Fra : CopyCat

Dato : 01-01-06 15:08

> Nu skal jeg ikke skyde Ivan noget i skoene, men der findes endnu en
> type modstander hans løsning vil være effektiv overfor...

Nemlig ja ..
Børnene..
APG..
PET..
Konen..
Forældre..
FBI..
Told&Skat...
Arbejdsgiveren...
Den konkurerende virksomhed...
Indbrudtyven...
NSA..
flere...
You name it .. det er bare ud med skeletterne fra skabet.. så er der nok
nogen der ikke skal have lov..

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 31-12-05 15:58

Kasper Dupont <97390845974692400946@expires.11.feb.2006.kasperd.net.invalid> writes:

> Dine data er så kritiske, at du finder det nødvendigt at
> have dem krypteret på din harddisk. Alligevel vil du sende
> dem i klartekst over netværket? Er der ikke noget galt med
> prioriteringerne her?

Det er måske for at hindre at folk kan have glæde af indholdet hvis
den bliver stjålet eller konfiskeret?
--
Thorbjørn Ravn Andersen