Sikkerhed fra netværk t/Kiss DVD!
Fra : Roller

Dato : 26-12-05 20:46

Hej

Jeg har købt en kiss 1504 netværks dvd. (er ikke kommet endnu) men jeg er
blevet i tvivl om sikkerheden når den skal tilsluttes. Jeg regner med at
gøre følgende:
Jeg kører på et lokalt netværk i ejendommen. Jeg slutter min trådløse
D-link524 router til Kiss 1504 med et netkabel. Og min bærbare kører
trådløst til routeren. Men... er det ikke muligt for andre beboere på
netværket at gå ind i min (kommende) netværks-dvd og se hvad der ligger på
harddisken. Håber i vil være behjælpelige.

/roller

Fra : *** Calle ***

Dato : 26-12-05 21:35

Roller wrote:
> [...]
> netværket at gå ind i min (kommende) netværks-dvd og se hvad der
> ligger på harddisken. Håber i vil være behjælpelige.

mon ikke der er mulighed for password i den
--
*** Calle ***

Fra : Roller

Dato : 26-12-05 22:07

> mon ikke der er mulighed for password i den
> --
Hej Calle

hmm... jeg ved det godt nok ikke. Hvad jeg har læst kunne jeg ikke se noget
om evt. password m.v.

/roller

Fra : *** Calle ***

Dato : 27-12-05 08:55

Roller wrote:
> Hej Calle
>
> hmm... jeg ved det godt nok ikke. Hvad jeg har læst kunne jeg ikke se
> noget om evt. password m.v.

hent manualen på nettet, og læs den igennem
--
*** Calle ***

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 26-12-05 22:24

> Jeg kører på et lokalt netværk i ejendommen. Jeg slutter min trådløse
> D-link524 router til Kiss 1504 med et netkabel.

Og routeren er så også koblet på ejendommens lokale netværk?

> Og min bærbare kører trådløst til routeren.

Der kan/bør/skal du jo have noget sikkerhed på - så som WPA.

> Men... er det ikke muligt for andre beboere på netværket at gå ind i min
> (kommende) netværks-dvd og se hvad der ligger på harddisken.

Så vidt jeg forstår din opsætning, så kan de kun det, hvis du har et åbent
trådløst netværk - dvs uden WPA eller lignende. Så hvis du bare sørger for
det, så kræver det en kode at forbinde til routeren, og dermed få adgang til
dvd-børgen. Routerens uplink er forbundet med ejendommens netværk, og dvd'en
er forbundet til routerens inderside - og så kan man ikke få adgang til
dvd'en fra ydersiden af routeren. Dvs det kan man godt, men så skal du i
routeren eksplicit sætte det op.

Så hvis jeg har forstået din opsætning rigtig, så er det kun et åbent
trådløst netværk der kan give adgang til dvd'en.

/Sjang

Fra : Roller

Dato : 26-12-05 22:44

> Og routeren er så også koblet på ejendommens lokale netværk?

Ja

> Der kan/bør/skal du jo have noget sikkerhed på - så som WPA.

det har jeg skam også.

> [...]
>
> Så hvis jeg har forstået din opsætning rigtig, så er det kun et åbent
> trådløst netværk der kan give adgang til dvd'en.

Tak... så er jeg sikret. Det var godt at høre. Jeg er ikke den helt store
haj til dette netværks-halløj. Men når jeg nu tænker over det, og læser det
du har skrevet, et det jo indlysende. Tusind tak for hjælpen.

/roller