Debug-menu i Adressebog
Fra : Henrik Münster

Dato : 26-01-06 00:23

Jeg har pludselig fået en Debug-menu i Adressebog. Det skete, da jeg
satte min kone til at kunne abonnere på min adressebog. Hvordan hænger
de to ting sammen? Kan man skjule menuen igen? Det er ikke enormt
vigtigt, men der er da ingen grund til at have den, når man ikke
forstår den slags alligevel.
--
Henrik Münster
[=[_]=] Nintendo DS

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-01-06 14:50

> [...]
> de to ting sammen? Kan man skjule menuen igen? Det er ikke enormt
> vigtigt, men der er da ingen grund til at have den, når man ikke

Du har trykket på en knap i et utility du ikke skulle have betjent.
Ugør det ved at bruge "defaults" komandolinie værktøjet:

defaults write com.apple.addressbook ABShowDebugMenu -bool true

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-01-06 10:19

> Du har trykket på en knap i et utility du ikke skulle have betjent.
> Ugør det ved at bruge "defaults" komandolinie værktøjet:

> defaults write com.apple.addressbook ABShowDebugMenu -bool true

bah... "false" ikke "true"

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-01-06 23:02

On 2006-01-27 10:18:33 +0100, Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> said:

> bah... "false" ikke "true"

Tusind tak. Det virkede omgående. Jeg mener nu bestemt ikke, jeg har
brugt noget "utility". Tværtimod er jeg berygtet for aldrig at bruge
den slags. Jeg går ikke ind for at defragmentere og køre kontroller i
tide og utide. Foreløbig er det gået meget godt på den måde. Jeg har da
Cocktail og Onyx, så en gang imellem sletter jeg måske en cache og
kører et cron-script, men det er også det hele. Forud for Debug-menuen
i Adressebog havde jeg udgivet min adressebog på .Mac og sat min kone
til at måtte abonnere på den. Jeg har således rodet lidt i
indstillingerne, men det burde ikke slå Debug-menuen til. For nogen tid
siden lavede jeg også en backup af alle mine kontakter og slettede
diverse indstillingsfiler etc. til Adressebog. Jeg har nemlig ikke
kunnet bruge søgefunktionen i lang tid. Det hjalp. Da jeg importerede
mine kontakter igen, virkede søgefunktionen atter. Jeg mener nu ikke,
Debug-menuen dukkede op dengang.