iCal og Microsoft Exchange
Fra : Jonas W

Dato : 24-01-06 15:43

Hej

Er det muligt at kombinere iCal med en Microsoft exchange server?

Tak,
Jonas

Fra : J.K.Arning

Dato : 24-01-06 20:32

On Tue, 24 Jan 2006 15:42:53 +0100, Jonas W wrote:

> Hej
>
> Er det muligt at kombinere iCal med en Microsoft exchange server?

Tja .. hvis du tænker på linje med Entourage .. nej.

--
:: J.K.Arning ::

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 31-01-06 14:48

Jonas W <Jonas@in.no> wrote:
> Hej

> Er det muligt at kombinere iCal med en Microsoft exchange server?

mail og adressebog kan vist godt snakke Exchange. Men groupware
funktioner og kalender kan du godt glemme alt om.

Entourage kan lidt mere, men er heller ikke en rigtig Exchange klient.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 31-01-06 19:22

> mail og adressebog kan vist godt snakke Exchange. Men groupware
> funktioner og kalender kan du godt glemme alt om.
>
> Entourage kan lidt mere, men er heller ikke en rigtig Exchange klient.

Entourage er efterhånden blevet ret god til Exchange med de seneste
opdateringer. Den understøtter fint kalenderen, mødetilmeldinger og
lign.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jonas W

Dato : 31-01-06 22:17

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Entourage er efterhånden blevet ret god til Exchange med de seneste
> opdateringer. Den understøtter fint kalenderen, mødetilmeldinger og
> lign.

Jeg er kommet over mine begyndervanskeligheder, selvom jeg og mine
macbrugende kollegaer stadig lider en del under vort nye regime og
syntes at alt var bedre før exchange kom til byen. Specielt er det
irriterende at det kun er muligt at læse e-post hjemme gennem en browser
og ikke med en ordentligg epostlæser.

Et problem som jeg imidlertid ikke har fundet en løsning på er hvordan
man lægger en hel gruppe ind i contacts på en gang (gruppen er vedhæftet
en e-post som en msg-fil.) Mine windowskollegaer har også umiddelbar
adgang til alle e-postadresser på min arbejdsplads, mens jeg selv må
lægge dem manuelt ind i adressebogen.

Tak igen,
Jonas

Fra : Steen Larsen

Dato : 31-01-06 23:21

In article <1ha1pcr.c3qoat1t3dgxuN%Jonas@in.no>, Jonas@in.no (Jonas W)
wrote:

> Mine windowskollegaer har også umiddelbar
> adgang til alle e-postadresser på min arbejdsplads, mens jeg selv må
> lægge dem manuelt ind i adressebogen.

Hvilken version af Entourage kører du? Den seneste større opdatering gav
en del forbedringer også omkring adressebøger. Hvis det er sat korrekt
op skal du have stort set samme muligheder som dine kolleger.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 01-02-06 00:04

Jonas W <Jonas@in.no> wrote:

> [...]
> en e-post som en msg-fil.) Mine windowskollegaer har også umiddelbar
> adgang til alle e-postadresser på min arbejdsplads, mens jeg selv må

Hvis du bruger Outlook Web Access, så er det ganske rigtigt en noget
tør fornemmelse på Mac'en, hvor det fungerer næsten som et rigtigt
program under Windows.

Mht. en gruppe af adresser i en msg-fil, så må jeg melde pas. Det har
jeg ikke selv prøvet. Men mht. jeres interne adressser, så skal du
bare indstille LDAP'en korrekt i Entourage. Med den seneste version af
Entourage har man også adgang til GAL (Global Address List), så man
kan browse i alle adresserne (istedet for at skulle søge efter dem).

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-02-06 11:01

Jonas W <Jonas@in.no> wrote:

> [...]
> syntes at alt var bedre før exchange kom til byen. Specielt er det
> irriterende at det kun er muligt at læse e-post hjemme gennem en browser

Det har ikke noget at gøre med exchange, men derimod med
IT sikkerhedspolitikken på din arbejdsplads.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-02-06 11:02

> Entourage er efterhånden blevet ret god til Exchange med de seneste
> opdateringer. Den understøtter fint kalenderen, mødetilmeldinger og
> lign.
vds. at den nu understøtetr alt og at den køre native?

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Steen Larsen

Dato : 01-02-06 23:20

In article <0hd6b3-dr.ln1@G5.reippuert.dk>,
Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> wrote:

> vds. at den nu understøtetr alt og at den køre native?

Nej, det er ikke en fuld Outlook-funktionalitet man får men de basale
dele er der. Den kører i "native" MAPI men er baseret på WebDAV men det
forlyder jo at Outlook også er på vej i den retning eller i hvert fald
væk fra MAPI.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-02-06 01:43

> vds. at den nu understøtetr alt og at den køre native?

Den kører ikke native med den protokol som Outlook bruger (kan ikke
lige huske navnet), og den skal stadig bruge OWA. Oplevelsen for
brugeren er dog blevet meget bedre end tidligere, og jeg tror faktisk
at det meste er understøttet.

--
Mvh.
René Frej Nielsen