ical server?
Fra : Leif Neland

Dato : 20-01-06 09:01

Husets server kører FreeBSD.

Jeg har lige set at ical kan abbonere på en kalender over internettet.

Kan man lægge en server på FreeBSD'en, ical kan bruge, så vi kan have en
delt kalender, alle kan opdatere, fra begge mac'er og evt pc'er?

Leif

Fra : Leif Neland

Dato : 20-01-06 10:45

Leif Neland wrote:
> [...]
>
> Kan man lægge en server på FreeBSD'en, ical kan bruge, så vi kan have
> en delt kalender, alle kan opdatere, fra begge mac'er og evt pc'er?

Hej mig

Har lagt http://phpicalendar.net/ på serveren, og nu kan jeg publicere
kalender fra mac'en og se den pr webinterfacet fra pc'en.

Men kan man ikke have en kalender, man kan opdatere flere steder fra?

iCal siger: "Du kan ikke ændre begivenheder eller emner i huskelisten på
kalendere, du abonnerer på".

Leif

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 20-01-06 11:54

Leif Neland wrote:

> [...]
>
> Men kan man ikke have en kalender, man kan opdatere flere steder fra?
>
> iCal siger: "Du kan ikke ændre begivenheder eller emner i huskelisten på

Mig bekendt kan man ikke dette. En stor mangel som udelukker at iCal kan
bruges som samarbejdsredskab. Og det er ærgeligt fordi jeg synes iCal er
den mest elegante og enkle elektroniske kalender.

--Martin

Fra : Leif Neland

Dato : 26-01-06 18:33

Martin Agersted Jarl wrote:

> Mig bekendt kan man ikke dette. En stor mangel som udelukker at iCal
> kan bruges som samarbejdsredskab. Og det er ærgeligt fordi jeg synes
> iCal er den mest elegante og enkle elektroniske kalender.

Kender du noget, der kan bruges så?

Idealt set skal det kunne bruges både fra mac, pc og palm...

Leif

Fra : Basholm

Dato : 26-01-06 21:36

On 26/01/06 18:33, in article iJ7Cf.69$kn4.64@news.get2net.dk, "Leif Neland"
<leif@neland.dk> wrote:

> Kender du noget, der kan bruges så?
>
> Idealt set skal det kunne bruges både fra mac, pc og palm...
>
> Leif

Måske lidt ved siden af, men hvad med www.Zimbra.com ?

Deres open source Edition (MS Exchange alternativ) kører på OS X og skulle
virke med iCal svjh.

Den er gratis.

/ Tommy

Fra : Erik Skovgaard

Dato : 27-01-06 14:11

Hej, har du prøvet Chandler 0.6
det kan findes her og er gratis:

http://mac.softpedia.com/get/Utilities/Chandler.shtml

--
Husk at fjerne/fjern i mailadresse.
mvh Erik Skovgaard KBH 2400 NV

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-01-06 22:34

Hej Leif

Der findes et par stykker, der har multibrugerfunktion Palm Desktop
4.2.1 (både til Mac og Windows med sync til begge platforme)
http://www.palm.com/us/support/macintosh/macdesk421revd.html
Jeg mener også iOrganize 6 kan gøre det.
http://www.brunoblondeau.com/iorganize/index.html

Palm Desktop 4.2 har den yderligere fordel, at man kan lave
kalendersetups og udskrive dem i std.str., så de passer i div. små og
store kalendermapper...

Desuden kan man stadig downloade de lidt ældre ver., så man fx. kan have
dem på forskellige systemer helt ned fra System 7.6.x til 9.2.2 og OS X
alle versioner, samt fra Windows 95sr1 til XP. - Der findes også
forskellige conduits, så der kan synces til både Entourage, MSExchange,
MSWindows Mobile PDA, AddressBook og iCal.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 20-01-06 12:00

> iCal siger: "Du kan ikke ændre begivenheder eller emner i huskelisten på
> kalendere, du abonnerer på".

Er du sikker på, at du har skriveadgang til dav biblioteket?

/JD

Fra : Leif Neland

Dato : 20-01-06 14:06

Jimmy Damsgård wrote:

> Er du sikker på, at du har skriveadgang til dav biblioteket?

Ja, jeg kan godt publicere til biblioteket. Men ikke samtidig abonnere.
Eller omvendt.

Så man må vælge en maskine at opdatere kalenderen fra, man kan ikke gøre det
fra hvilkensomhelst maskine.

Leif

Fra : Søren Dam

Dato : 20-01-06 14:14

On 2006-01-20 09:00:58 +0100, "Leif Neland" <leif@neland.dk> said:

> [...]
>
> Kan man lægge en server på FreeBSD'en, ical kan bruge, så vi kan have
> en delt kalender, alle kan opdatere, fra begge mac'er og evt pc'er?

Det kan du sagtens. Installer Webdav på apache serveren og upload dine
ics filer til den. Fra PC'erne kan man så bruge Sunbird, eller calendar
plugin'et til firefox til at synkronisere med. Fra Mac'erne kan man så
bruge iCal, men (suk) kun til at abonnere på kalenderne. Desværre kan
man ikke opdatere fra flere Mac'er. Man kan kun publicere fra den mac
man sidder ved. Desværre!

/Søren

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-02-06 11:20

Søren Dam <post@damschott.dk> wrote:

> [...]
> bruge iCal, men (suk) kun til at abonnere på kalenderne. Desværre kan
> man ikke opdatere fra flere Mac'er. Man kan kun publicere fra den mac

hvis alle bruger den samme konto på webdav serveren kan man nu godt.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-02-06 11:47

> hvis alle bruger den samme konto på webdav serveren kan man nu godt.

jaaah ... men så overskriver man jo, den syner jo ikke ænderingerne de
andre laver:)

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.