Dual head kort agp 1-2
Fra : tom

Dato : 19-01-06 14:07

Nogen der ved hvilke kort der findes, der understøtter to skærme til
OSX, ...OG!!! som kan køre i en G4 agp 1-2 ( mp500) maskine.
Jeg har blot brug for 2d ( logic pro software) så de behøves ikke være
hurtige. Dog skal de helst undersøtte 1600 x 1050 på begge skærme..
Har googlet lidt, men kan ikke rigtigt finde noget.
Begge skærme kan forøvrigt både se DVI og har analoge stik også..
vh
Tom

Fra : Brian S

Dato : 19-01-06 16:50

Køb et (billigt) kort mere. Så har du to kort til dine to skærme.

Fra : tom

Dato : 19-01-06 22:58

On 2006-01-19 16:49:31 +0100, "Brian S" <brian_skryder@yahoo.dk> said:

> Køb et (billigt) kort mere. Så har du to kort til dine to skærme.

dur ikke.. der er ikke plads til flere kort, desuden ville jeg helst
købe et AGP kort, der er dual head end end pci..
Så kan jeg jo også nøjes med en enkelt driver..

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-01-06 23:44

Hej Tom

Prøv om du kan få fat i et ATI Radeon 8500. Det har både VGA og DVI
tilslutning. En alm. VGA skærm kan med en VGA->DVI (DVI-D) tilsluttes
DVI porten,

Det er et godt kort til mange formål. Med dets 64mb RAM er den endda
tilstrækkelig hurtig til, at der ikke bliver nogen former for 'grafisk'
delay i fx. peakvisning i musikprogrammer. - For at illustrere det, kan
jeg sige, at i et af de prg., jeg bruger, er der en 'peaktime' på
1/10.000sek.. Det reg. omgående, så jeg har endnu aldrig måttet lave det
helt store om, hvis jeg var kommet til at sætte indspilleniveau for
højt. - Digital forvrængning lyder altså ikke særlig godt.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-02-06 16:11

tom <spam@bam.dk> wrote:
> [...]
> Har googlet lidt, men kan ikke rigtigt finde noget.
> Begge skærme kan forøvrigt både se DVI og har analoge stik også..

Radeon 8500. Du skal formegenlig også have en DVI-I -> VGA adapter
såfremt begge dine skærme er analoge). En hele del R8500 kort kan
flashes hvis du har svært ved at finde et Mac editionkort.

hvis din maskine understøtter ADC og 4xAGP kan du også bruge ATI's
Radeon 9000 til mac eller Apples Nvidia GF4mx.

NB. var det ikke på tide at stoppe med at proppe penge i den gamle
maskine? (i øvrigt kunne jeg snildt forstille mig at dit gamle GF2mx
kort også understøtter to skærme)

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth