Mobilix eller TDC ADSL ???
Fra : Dr. Ralph

Dato : 12-06-01 00:43

Jeg skifter linie på torsdag til Mobilix- men ringede faktisk for 3
uger og talte med en sur Mobilix kundeservice medarbejder.'
Jeg sagde, at jeg bla. her havde hørt om talrige problmer med
forbindelsen - og manglen påsamme i forbindelse med overflytning fra
TDC - han sagde, at hvis jeg var utilfreds kunne jeg da bare beholde
mit TDC - og det valgte jeg så - og han afmeldte mig - TROEDE JEG.
I går modtager jeg så besked om, at min TDC linie blver taget ned på
torsdag - jeg er LIDT overrasket.

Jeg er samtidig i syv sind - kan spare ca. 50 kr pr måned på 1 MBit
hos Mobilix/orange - og 10% på samtalepriserne, men er det det værd,
hvis Mobilix er nede meget af tiden - og TDC kører mere stabilt.

Kan nogle råde mig - jeg skal afmelde overførslen fra TDC til
mobilix/Orange senest i dag tirsdag, hvis jeg skal beholde TDC.

På én måde vil jeg gerne spare lidt penge - men på den anden side
frygter jeg, at Mobilix/Orange IKKE er så stabil og konstant hurttig
en ADSL 1mbit forbindelse som TDC indtil nu har været hos mig.

Kan nogle råde mig her på falderebet......er Mobilix STABILT og
HURTIGT ?

Har TDC også problmer med stabilitetten - jeg har været ude at rejse i
2 måneder - og ved ikke, om TDC har været konstant stabile i den
senere tid på deres ADSL linie (netexpress)

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-06-01 07:38

"Dr. Ralph" <dr.ralph@remove.mail.com> skrev i en meddelelse
> Kan nogle råde mig - jeg skal afmelde overførslen fra TDC til
> mobilix/Orange senest i dag tirsdag, hvis jeg skal beholde TDC.

Lad være med at male fanden på væggen. Medmindre din telefon og
netforbindelse er livsvigtig skader det da ikke at prøve Orange

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Niels Callesøe

Dato : 12-06-01 08:10

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in

> Lad være med at male fanden på væggen. Medmindre din telefon og
> netforbindelse er livsvigtig skader det da ikke at prøve Orange

Hvis de er det, vil jeg nok ikke anbefale ADSL...

Alt andet lige, er der højere oppetid på ISDN ell. faste kredsløb, end
der er på ADSL-forbindelser, uanset udbyder.

--
Niels Callesøe - nørd light
Disclaimer:

Fra : Tomas Duelund

Dato : 12-06-01 13:10

"Niels Callesøe" <usenet.20.niels2000@spamgourmet.com> skrev i en meddelelse

> Alt andet lige, er der højere oppetid på ISDN ell. faste kredsløb, end
> der er på ADSL-forbindelser, uanset udbyder.

??? Den fik jeg ikke. Jeg har haft netexpress 512 i 8 mdr. Klippe stabilt!
Aldrig nede... Men jeg blev træt af uploadhastigheden, og havde ikke helt
råd til den store forbindelse, så jeg skiftede til Wol 512/512. Da jeg
endelig fik forbindelsen oprettet fungerede den, og det har den gjort lige
siden (3 mdr.)
Meeeen jeg ser da frem til det udspil Tiscali(WOL) i flg. Ann-Britt kommer
med inden så længe.... Hvad mon det er. Det er lidt ligesom juleaften. Bare
det ikke er uldne underhakkere. :) Håber på det er noget rigtig godt.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-06-01 13:41

"Tomas Duelund" <duelund@pc.dk> skrev i en meddelelse
> ??? Den fik jeg ikke. Jeg har haft netexpress 512 i 8 mdr. Klippe stabilt!

Tager du 1000 faste kredsløb og 1000 ADSL-forbindelser vil du kunne se en
forskel

Fra : Tomas Duelund

Dato : 12-06-01 21:13

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9g52i0$81f$1@news.inet.tele.dk...

> Tager du 1000 faste kredsløb og 1000 ADSL-forbindelser vil du kunne se en
> forskel

....Det tror jeg på Martin. Til mit forbrug, er det bare helt fint (og
sansynligvis de fleste andre privat brugere). For ikke at snakke om
forskellen på det 56k modem jeg havde før. Der var flowstops mv. nærmere
reglen end undtagelsen.
Men selvfølgelig. efterhånden vil mere have mere. Multimedie udbudet bliver
større. mere net tv osv. Det er også lækkert at kunne sende hjemmevideo over
en privat internetforbindelse -uden at skulle sætte en hel weekend af til
samme projekt. Til disse formål er adsl stabilt nok efter min erfaring. Det
er du garanteret også enig med mig i. At faste kredløb er mere stabile er
sikkert ingen tvivl om. Men er prisen for stabiliteten ikke betragtelig. Jeg
har ikke en kinamands fornemmelse for pris på disse produkter. Hvad koster
en fast linje?
/Tomas Duelund

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-06-01 21:35

> At faste kredløb er mere stabile er
> sikkert ingen tvivl om. Men er prisen for stabiliteten ikke betragtelig.

Jo

Fra : Niels Callesøe

Dato : 12-06-01 22:00

"Tomas Duelund" <duelund@pc.dk> wrote in

> Men er prisen for stabiliteten ikke betragtelig. Jeg
> har ikke en kinamands fornemmelse for pris på disse produkter. Hvad
> koster en fast linje?

Hos Cybercity:

< url:
http://erhverv.cybercity.dk/produkter/fastnet/internetforbindelse/ >

CC er den eneste udbyder hvor jeg lige kunne finde priserne på
listeform. TDC har dem ikke fordi alle den slags løsninger sælges per
tilbud - jeg ved ikke med de andre udbydere.

Unægteligt et andet prisleje end en ADSL forbindelse - men det *er*
altså også en bedre linie. Til de fleste formål vil en ADSL være en mere
fordelagtig løsning, men hvis jeg havde en virksomhed hvis indtjening
var afhængig af internetforbindelsen, ved jeg godt hvad jeg ville
vælge..

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 12-06-01 22:16

"Tomas Duelund" <duelund@pc.dk> wrote in message

>Hvad koster en fast linje?

Lidt afhængig af afstand til nærmeste POP, så koster en 2mbps linie incl
router+diverse erhvervsservices ca 16.000,- pr kvartal hos Orange.

Mvh haa/o

Fra : JK

Dato : 12-06-01 08:48

> [...]
> hos Mobilix/orange - og 10% på samtalepriserne, men er det det værd,
> hvis Mobilix er nede meget af tiden - og TDC kører mere stabilt.

Jeg havde TDC's Kabelmodem-løsning i de "glade dage" hvor det hele startede,
og der vil jeg nok sige, at den stabilitet du eftersøger hos TDC -var en by
i Rusland ! - det kørte af H* til ! - og det endte faktisk med at jeg løb
skrigende væk og over til Cybercity - hvor tingene kørte som de sq ! =
stabilt og hurtigt !

Idag er situationen en lidt anden idet jeg er flyttet og har været nød til
at afmelde mit elskede Cybercity ADSL (fordi de ikke kunne levere det, det
nye sted) - for mig var valget ik' så svært - det sq bare være ALT andet
end TDC - brændt barn, du ved -valget faldt derfor på outsideren
Mobilix....

- idag har jeg haft Mobilix i godt og vel 3-4 måneder, og jeg må nok sige,
at i starten kørte det af H* til ! (varede ca. 1 måned) - men jeg må sige,
at det efterfølgende har kørt ret godt ! - og idag klager jeg ikke ! - jeg
sidder faktisk og overvejer at flytte fra 1Mbit til 2 )

> På én måde vil jeg gerne spare lidt penge - men på den anden side
> frygter jeg, at Mobilix/Orange IKKE er så stabil og konstant hurttig
> en ADSL 1mbit forbindelse som TDC indtil nu har været hos mig.

Spar dine penge, og ta' springet til Mobilix - og mht. selve
telefonforbindelsen, så har den ikke været nede 1 eneste dag - jeg har ikke
kunne mærke forskel- undtagen på min telefonregning

/JK

Fra : Jesper Skriver

Dato : 12-06-01 09:23

On Tue, 12 Jun 2001 09:47:41 +0200, JK wrote:
> [...]
>og der vil jeg nok sige, at den stabilitet du eftersøger hos TDC -var en by

Nu har TDC's ADSL løsninger INTET med K1 modem setup'et at gøre, som jeg er
100% enig i er det raveste lort, imodsætning til ADSL løsningerne

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : JK

Dato : 12-06-01 09:54

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse
> On Tue, 12 Jun 2001 09:47:41 +0200, JK wrote:
[snip]
> Nu har TDC's ADSL løsninger INTET med K1 modem setup'et at gøre, som jeg
er
> 100% enig i er det raveste lort, imodsætning til ADSL løsningerne

Godt ord igen - TDC har sikket oppet sig siden de dage...

/JK

Fra : Jesper Skriver

Dato : 12-06-01 12:18

On Tue, 12 Jun 2001 10:53:54 +0200, JK wrote:
>"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse
>[snip]
>
>Godt ord igen - TDC har sikket oppet sig siden de dage...

Nu er det også vidt forskellige afdelinger af TDC som havde de produkter,
K1 tingen var TDC Kabel-TV (eller Tele Danmark Kabel-TV som de hed dengang),
uden at sige for meget, så er Internet og netværk generelt nok ikke deres
kerne kompetence område, ligeledes er at vælge indstiks kort til folk's
PC'ere nok heller ikke det smarteste ud fra et support mæssigt synspunkt ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-06-01 17:17

Jesper Skriver <jesper@wheel.dk> wrote:

[snip]

> kerne kompetence område, ligeledes er at vælge indstiks kort til folk's
> PC'ere nok heller ikke det smarteste ud fra et support mæssigt synspunkt ...

NetExpres 1

--
René

Fra : Jesper Skriver

Dato : 12-06-01 17:35

On Tue, 12 Jun 2001 18:17:12 +0200, René Frej Nielsen wrote:
>Jesper Skriver <jesper@wheel.dk> wrote:
>
>[snip]

>NetExpres 1

Hvilken var en ligeså tåbelig beslutning hvis du spørger mig, men det overholdt
da i det mindste PCI standarderne ....

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-06-01 17:54

Jesper Skriver <jesper@wheel.dk> wrote:

> Hvilken var en ligeså tåbelig beslutning hvis du spørger mig, men det
> overholdt da i det mindste PCI standarderne ....

Det gjorde Kabel-modem'et ikke? OK, det var måske ikke så smart gjort!

--
René

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-06-01 17:58

> Hvilken var en ligeså tåbelig beslutning hvis du spørger mig, men det
overholdt
> da i det mindste PCI standarderne ....

Var mulighederne så store dengang?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 12-06-01 20:50

On Tue, 12 Jun 2001 18:58:21 +0200, Martin Højriis Kristensen wrote:
>"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse
>
>Var mulighederne så store dengang?

Ja, må havde det kostet lidt håndøre mere, men de penge ville være hurtigt tjent hjem
på sparede support udgifter.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Stig Jørgensen

Dato : 12-06-01 09:33

Jeg har haft mobilix ADSL i 5 dage nu, og både adsl og tlf. har kørt
upåklageligt og hurtigt (omkring 54-55 kb/s på en 512/128)
Det eneste kritikpunkt er at det tog 3 måneder at få det , men nu er det
bare i orden.

mvh,
Stig Jørgensen.

Dr. Ralph <dr.ralph@remove.mail.com> wrote in message
> [...]