Langsom DVD brænding
Fra : Thomas B

Dato : 14-01-06 04:46

Jeg har et mindre problem med min Powerbook, det er den nyeste model med
Superdrive Dual Layer brænder,
men jeg kan ikke få den til at brænde med mere end 2X på DVD+R skiver,
selvom den burde køre med 8X så vidt jeg kan forstå.
DVD+RW skiver brænder den med 4X
Jeg har testet skiverne med min gamle plextor brænder på PC og den klarer
fint 8X.

Hvorfor?

PS, jeg brænder dem i Finder.

Thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-01-06 08:32

On 2006-01-14 04:46:08 +0100, "Thomas B"
<freeonlinemailisgood4urhealth@reedthefreemail.de> said:

> [...]
> DVD+RW skiver brænder den med 4X
> Jeg har testet skiverne med min gamle plextor brænder på PC og den

dine medier genkendes ikke som 8x af brænderen. brug et medie der er
specificeret til 8x med din brænder.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thomas B

Dato : 14-01-06 17:51

> dine medier genkendes ikke som 8x af brænderen. brug et medie der er
> specificeret til 8x med din brænder.
>
> --
> mvh. Morten Reippuert Knudsen

Så er brænderen i Powerbooken dårlig, fordi nu har jeg testet disse medier
(memorex) i 4 andre
forskellige drev og har kunne skrive på dem med mindst 8X i alle tilfældene.

Thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-01-06 18:00

"Thomas B" <freeonlinemailisgood4urhealth@reedthefreemail.de> writes:

> Så er brænderen i Powerbooken dårlig, fordi nu har jeg testet disse medier
> (memorex) i 4 andre
> forskellige drev og har kunne skrive på dem med mindst 8X i alle tilfældene.

Så brug dem i de andre drev, og køb nogen andre der passer bedre til
din Mac.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Thomas B

Dato : 14-01-06 20:36

> Så brug dem i de andre drev, og køb nogen andre der passer bedre til
> din Mac.

Duh

Findes der en liste over hvilke medier, der er kompatible med det
"fantastiske" Matshita drev i en Powerbook?

Thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-01-06 09:19

On 2006-01-14 20:35:37 +0100, "Thomas B"
<freeonlinemailisgood4urhealth@reedthefreemail.de> said:

> Findes der en liste over hvilke medier, der er kompatible med det
> "fantastiske" Matshita drev i en Powerbook?

matshita har sikkert en.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-01-06 09:19

On 2006-01-14 17:51:14 +0100, "Thomas B"

> Så er brænderen i Powerbooken dårlig, fordi nu har jeg testet disse
> medier (memorex) i 4 andre
> forskellige drev og har kunne skrive på dem med mindst 8X i alle tilfældene.

brænderen behøver ikke at være dårlig eller syg af den grund. Som før
nævnt medie kompatibilitet er helt almindelug problemstilling. Se på
producentens hjemmeside om der findes en firmwareopdatering der gør
drevet kompatibel med flere medier.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen