Hvilken plugin?
Fra : Thomsen

Dato : 12-01-06 10:22

Hej
Ville høre P3 netradio på en powerbook med Mac X, men der manglede et
plugin.
Hvad kan det være for et?

mvh Ole

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 12-01-06 17:33

Thomsen <time@wwwebspeed.dk> wrote:

> Hej
> Ville høre P3 netradio på en powerbook med Mac X, men der manglede et
> plugin.
> Hvad kan det være for et?

"Windows Media Plugin"
DR kører deres netradio i Windows Media Player. som i øvrigt kun kan
høres på mac i dårligste kvalitet:

"Du benytter MacOS med WMP9:

Problemet med den dårlige kvalitet er en fejl i Windows Media Player 9
(WMP9) til MacOS X. Denne gør at WMP9 har problemer med at afspille
MultiBitRate (MBR) stream - som er det format, vi sender netradio i.
Vi har (sammen med andre radio/tv-stationer) rapporteret fejlen til
Microsoft. Indtil denne fejl er rettet, vil WMP9 til MacOS X kun
afspille netradio i 32kbps. Vi beklager meget og håber på at problemet
bliver løst snarest muligt."

(Sakset fra <http://www.dr.dk/hjaelp/html/netradio/0504.shtml> )

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Bo Hovgaard Thomasen

Dato : 12-01-06 20:01

Kaj Christiansen wrote:
> DR kører deres netradio i Windows Media Player. som i øvrigt kun kan
> høres på mac i dårligste kvalitet:
> "Du benytter MacOS med WMP9:

Ja, WMP til Mac afspiller desværre kun netradio i 32 kb/s.

Man kan høre DR netradio i 128 kb/s, hvis man benytter Mplayer – men jeg
kan som sagt i en tidligere post kun få det til at virke fra
kommandolinien.

- Bo

Fra : Thomsen

Dato : 12-01-06 22:31

"Thomsen" <time@wwwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Ville høre P3 netradio på en powerbook med Mac X, men der manglede et
> plugin.
> Hvad kan det være for et?
>
> mvh Ole

Tak for tilbagemeldingerne.
Det hjalp noget at få indstalleret Media Player.
Men jeg kan dog i øjeblikket ikke høre det de hos DR kalder "Senest hørte".
Nok kommer der en play- og stopknap til syne, i stedet for
plugin-puslespilbrikken.
Men det valgte program kan ikke afspilles/hentes.

mvh Ole