Små Spørgsmål
Fra : Martin

Dato : 08-01-06 17:49

Har en række spørgsmål til min Ibook

- Skal jeg slukke min ibook helt, når jeg lægger den i second skin.
Tænker på hvor meget computeren går i dvale, mht lufttilførsel ( som nok
bliver kappet i second skin)

- Kan jeg bruge en anden knap end f12 til widgets. Når jeg skriver
kommer jeg ofte ved en fejl trykke på f12 istedet for backspace, hvilket
er irriterende

- Hvad er den bedste afspiller til dr's netmusik, når windows
mediaplayer ikke virker

Mvh

Martin

Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 08-01-06 18:20

Martin <none@nospam.dk> wrote:

> - Kan jeg bruge en anden knap end f12 til widgets. Når jeg skriver
> kommer jeg ofte ved en fejl trykke på f12 istedet for backspace, hvilket
> er irriterende

Systemindstillinger > Tastatur & Mus > Tastaturgenveje.
--
Mvh. Mikkel Westh
Ved direkte mail - fjern fælden.

Fra : Steen Larsen

Dato : 08-01-06 19:15

In article <1h8uyuk.p7h0m1qdbtt4N%mikkelw@MUSEFAELDEgmail.com>,
mikkelw@MUSEFAELDEgmail.com (Mikkel Westh [2740]) wrote:

> Systemindstillinger > Tastatur & Mus > Tastaturgenveje.

Eller rettere Systemindstillinger/Dashboard & Exposé.

Fra : Martin

Dato : 08-01-06 20:25

Steen Larsen wrote:

> Eller rettere Systemindstillinger/Dashboard & Exposé.

Første problem klaret, tak

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 08-01-06 22:05

Martin <none@nospam.dk> wrote:

> - Hvad er den bedste afspiller til dr's netmusik, når windows
> mediaplayer ikke virker

DR nævner selv Mplayer og RealPlayer:
<http://www.dr.dk/netradio/html/afspillere/03.shtml>
og at MediaPlayer virker på Mac, hvilket også er tilfældet hos mig.

--
/Preben

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 08-01-06 21:40

Martin <none@nospam.dk> wrote:

> - Skal jeg slukke min ibook helt, når jeg lægger den i second skin.

det behøves du ikke - min er faktisk aldrig slukket. Den er såpas
passiv, at den ikke varmer.

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Bo Hovgaard Thomasen

Dato : 08-01-06 22:31

Martin wrote:
> Har en række spørgsmål til min Ibook
> - Skal jeg slukke min ibook helt, når jeg lægger den i second skin.
> Tænker på hvor meget computeren går i dvale, mht lufttilførsel ( som nok
> bliver kappet i second skin)

Nej, det er ingen grund til. Den bliver ikke varm, når den er i dvale.

> - Hvad er den bedste afspiller til dr's netmusik, når windows
> mediaplayer ikke virker

Jeg går ud fra at du med netmusik mener netradio?

Jeg bruger MPlayer (www.mplayerhq.hu), men kan kun få det til at virke
fra kommandolinien... men så afspiller den også DR netradio-kanalerne i
128 kb/s.

Du kan finde URL'erne til DR Netradio på (menupunktet "Direkte i Windows
Mediaplayer"): http://www.dr.dk/netradio/html/direkte/02.shtml
Kopier link'et til den kanal du ønsker ved kvaliteten 'Linux' – det er
det letteste. Jeg har listet links'ene nederst. Sørg for at mplayer kan
kaldes fra kommandolinien og skriv: mplayer <URL> (fx 'mplayer
http://wmscr1.dr.dk/e02ch01m' for p1), så spiller det.

Jeg har lavet et script, der letter operationen med at starte en ønsket
kanal – så jeg blot skal skrive 'drnetradio.sh p1' i Terminal for at
starte afspilningen af p1. Det kan selvfølgelig udvides ved hjælp af
Applescript eller lignende, hvis man har lyst.

Håber det hjælper.

- Bo

DR NETRADIO (se rækkefølgen på
http://www.dr.dk/netradio/html/direkte/02.shtml):
http://wmscr1.dr.dk/e02ch01m
http://wmsc.dr.dk/e02ch02m
http://wmscr1.dr.dk/e02ch03m
http://wmsc.dr.dk/e04ch08m
http://wmsc.dr.dk/e04ch06m
http://wmsc.dr.dk/e04ch09m
http://wmsc.dr.dk/e04ch02m
http://wmsc.dr.dk/e04ch01m
http://wmsc.dr.dk/e04ch07m
http://wmsc.dr.dk/e04ch05m
http://wmsc.dr.dk/e04ch04m
http://wmsc.dr.dk/e04ch03m
http://wmscr1.dr.dk/e06ch03m
http://wmsc.dr.dk/e02ch09m
http://wmsc.dr.dk/e06ch09m
http://wmscr1.dr.dk/e02ch07m
http://wmsc.dr.dk/e06ch06m
http://wmsc.dr.dk/e02ch11m
http://wmsc.dr.dk/e06ch10m
http://wmsc.dr.dk/e06ch07m
http://wmsc.dr.dk/e06ch11m
http://wmsc.dr.dk/e06ch01m
http://wmsc.dr.dk/e02ch08m
http://wmsc.dr.dk/e02ch05m
http://wmsc.dr.dk/e02ch06m
http://wmsc.dr.dk/e06ch04m
http://wmsc.dr.dk/e06ch05m
http://wmsc.dr.dk/e06ch02m
http://wmsc.dr.dk/e04ch11m
http://wmsc.dr.dk/e04ch12m
http://wmsc.dr.dk/e06ch08m
http://wmscr1.dr.dk/e02ch04m
http://wmsc.dr.dk/e04ch10m
http://wmsc.dr.dk/e02ch12m
http://wmsc.dr.dk/e06ch12m

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-01-06 00:01

On 2006-01-08 17:48:31 +0100, Martin <none@nospam.dk> said:

> [...]
> - Kan jeg bruge en anden knap end f12 til widgets. Når jeg skriver
> kommer jeg ofte ved en fejl trykke på f12 istedet for backspace,

På min PowerBook G4 (TiBook) fungerer F12 også som eject af cd/DVD.
Derfor skal man holde fn-tasten nede, mens man trykker på F12, hvis man
vil aktivere Dashboard. Gælder det ikke også en iBook?
--
Henrik Münster
[=[_]=] Nintendo DS