Hvor meget larmer en PowerBook
Fra : Martin René Pedersen

Dato : 08-01-06 00:32

Hejsa,

I juni købte jeg en 15" alu PowerBook - og det er jeg rigtig glad for,
at jeg gjorde. Men der er én ting, der irriterer mig - jeg synes
harddisken larmer meget i den. Jeg vil vove den påstand, at den larmer
mere end den harddisk, jeg satte i min fine gamle Compaq Armada for tre
år siden.

Det er selvfølgelig lidt svært at skrive præcis hvor meget den larmer -
men det er i hvert fald meget tydeligt, at harddisken kører. Er der
nogen, der ved hvor meget den må larme, før Apple skifter disken (det
er jo stadig lidt subjectivt) - og hvordan oplever I andre med jeres
PowerBooks det??

Martin René

Fra : Zilly ink

Dato : 08-01-06 00:40

Martin René Pedersen wrote:
> I juni købte jeg en 15" alu PowerBook - og det er jeg rigtig
> glad for, at jeg gjorde. Men der er én ting, der irriterer mig
> - jeg synes harddisken larmer meget i den.

Når der bliver skrevet til min (samme model antager jeg) så
kommer der også en mekanisk lyd. Jeg vil ikke sige den larmer,
men man er ikke i tvivl om der sker noget!

Fed maskine ellers........
--
zillyink.dk

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 08-01-06 10:44

Zilly ink wrote:

> Når der bliver skrevet til min (samme model antager jeg) så
> kommer der også en mekanisk lyd. Jeg vil ikke sige den larmer,
> men man er ikke i tvivl om der sker noget!

Jeg husker ikke at jeg kunne høre min 4200 rpm.
Men min nye 7200 rpm kan jeg godt høre, jeg synes
dog ikke at det larmer, og det er kun hvis jeg ikke
spiller musik eller der er stille omkring mig.
Normalt overdøver gadestøjen harddisken, men hjemme
hos mine forældre på Bornholm kan jeg godt høre den.

Jeg synes at blæseren er mere irriterende, og den
starter når jeg belaster maskinen med for mange tunge
programmer.

Jeg tror iøvrigt at metal bedre transporterer lyd end
plastik, og derfor kan du høre det i din alubook.

JonB

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 09-01-06 09:42

Martin René Pedersen wrote:
> [...]
> nogen, der ved hvor meget den må larme, før Apple skifter disken (det er
> jo stadig lidt subjectivt) - og hvordan oplever I andre med jeres

Min er meget stiller. Et gang i mellem -- hvis den belastes hårdt --
starter blæseren. Men det er også det. Harddisken kan næsten ikke høres.

Hvis din blæser kører derudaf hele tiden, er årsagen nok en proces som
er gået amok. Det kan du tjekke i Aktivitetsovervågning.

--Martin