Beat forsvinder....
Fra : nikolaj borg

Dato : 12-06-01 00:28

Snøft.

Så er P3 endnu engang ude med riven; men denne gang går det ud over
aften-programmerne, som jeg ellers troede var fredet. Man kan give dem ret
i, at Folk, verdensmusik og Blues måske ikke hører hjemme i P3's nye
ungdommelige image. Det skal dog siges, at jeg faktisk syntes godt om alle
programmerne; man tager aldrig skade af at høre lidt anden musik. Det samme
gælder Spadestik, som jeg synes er et aldeles fremragende program; men det
er åbenbart for firkantet til P3, så nu ryger det over på P4.

Men at det fantastiske program Beat forsvinder har jeg svært med at leve
med. Jeg håber virkelig, at de kan ryste op med et lige så godt program. I
mine øjne var programmets største problem, at det var det eneste program,
der skulle tage sig af den alternative scene og derfor skulle favne
ufatteligt bredt.

Hvad synes I? Personligt ser jeg mig efterhånden nødsaget til at anskaffe en
tuner hvor kanalvælgeren virker
--
mvh Nikolaj (nSiPkAoMl@jborg.dk)
A screwdriver is not seriously affected, when, in an emergency, we use it as

Fra : Wertigo

Dato : 12-06-01 07:43

nikolaj borg <nsipkaoml@jborg.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9g3k44$ju2$1@news.inet.tele.dk...
> Snøft.
>
> Så er P3 endnu engang ude med riven; men denne gang går det ud over
> aften-programmerne, som jeg ellers troede var fredet.

[snip]

Ved du hvilke programmer der skal afløse dem?

MvH Mikkel

Fra : nikolaj borg

Dato : 12-06-01 08:41

"Wertigo" <MS_Knudsen@yahoo.com> wrote in message
> Ved du hvilke programmer der skal afløse dem?

Nej, det har jeg ikke kunnet finde noget om. Muligvis er det enten ikke helt
besluttet eller offentliggjort endnu. Beat kunne ihvertfald ikke sige, om
der kom et nyt program der dækker den alternative musik. Men i lyset af de
hidtidige tendenser hos P3 kan man jo kun frygte det værste.

/Nikolaj

Fra : Michael Thomsen

Dato : 12-06-01 10:29

Men i lyset af de
> hidtidige tendenser hos P3 kan man jo kun frygte det værste.

Tendenserne går da heldigvis ikke kun i den forkerte retning mht alternativ
musik på P3. De genåbnede da trods alt 'Det Elektriske Barometer' først på
året. Jeg går ud fra at den genåbning hænger sammen med en erkendelse af, at
der er et reelt behov. . . . Men 'Beat' var selvfølgelig en tand mere
niche-agtigt, så det kan da være at det ER blevet ofret i populismens navn.
.. . .

Michael

Fra : nikolaj borg

Dato : 12-06-01 10:04

"Michael Thomsen" <mus-mit@fynbib.dk> wrote in message
> [...]
alternativ
> musik på P3. De genåbnede da trods alt 'Det Elektriske Barometer' først på

Ja, det havde jeg faktisk helt glemt. Det er faktisk et ganske godt program.
Jeg kan især godt lide, at det er værterne selv, der - til dels i samarbejde
med lytterne - udvælger boblerne. Det er frustrerende når man kan høre, at
værterne på andre programmer ikke ander en hujende fis om den musik, de
spiller og end ikke kan udtale bandets navn.

> Jeg går ud fra at den genåbning hænger sammen med en erkendelse af, at
> der er et reelt behov. . . .

Tjah, der har jo altid været en enorm romantisering om DEB. Jeg tror
primært, at folk ønskede det tilbage pga. stemningen, selvom det jo også er
et plus at få mere ikke-mainstream musik i æteren.

> Men 'Beat' var selvfølgelig en tand mere
> niche-agtigt, så det kan da være at det ER blevet ofret i populismens
navn.

Ja, det kunne man forestille sig. Men det er påfaldende, at det generelt er
"magasinprogrammerne", dvs. programmer der ikke bare spillede musik, men
også behandlede det, der ryger. Jeg har stor respekt for de folk, der laver
disse programmer; de er måske ikke de mest tjekkede radio-folk, men de kan
vitterligt deres kram. I mine øjne kan dette godt tolkes som endnu et skridt
i retning af de overgearede lokal-radio folk, som har vundet indpas på P3 på
det seneste (hvor Per K er det største skræmme-eksempel. Gid nogen ville
fortælle ham, at Schumacher er død og at der ingen grund er til at imitere
ham.)

/Nikolaj

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 12-06-01 14:24

"nikolaj borg"
> [...]
> fortælle ham, at Schumacher er død og at der ingen grund er til at imitere

Sammen med (i mine ører) ham der hedder Fasting, måske er der to,
jeg synes, jeg husker både Frank og Florian som fornavne.

Men om emnet generelt: At nogle programmer ryger over på P4 kan
nok være et irritationsmoment, men næppe noget at hidse sig videre op
over. Det er ganske naturligt, nu når DR får fire landsdækkende kanaler.
Hvis programmer som Beat derimod lukker helt, er det et problem, som
P3 burde tage lidt mere alvorligt, end de lader til at gøre det generelt.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : nikolaj borg

Dato : 12-06-01 14:39

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> wrote in message
> Sammen med (i mine ører) ham der hedder Fasting, måske er der to,
> jeg synes, jeg husker både Frank og Florian som fornavne.

Det er mit indtryk, at Frank Fasting har taget navneforandring til Florian.
Eller også er de bare meget ens (og Florian har overtaget Franks program).
Han har vist altid være fascineret af Italien, hvilket kan forklare
navneforandringen. Og jo, han er belastende, men det lægger de dersens top
40-lister vel næsten op til.

> Men om emnet generelt: At nogle programmer ryger over på P4 kan
> nok være et irritationsmoment, men næppe noget at hidse sig videre op
> over. Det er ganske naturligt, nu når DR får fire landsdækkende kanaler.

Nej det er rigtigt. Som nævnt kan jeg godt forstå, at programmer der ikke er
rettet mod P3's målgruppe flyttes til den kanal, der alligevel sigter mod
denne målgruppe. Det er bare en skam, at det samtidig drejer sig om nogle af
de kvalitativt bedste programmer.

> Hvis programmer som Beat derimod lukker helt, er det et problem, som
> P3 burde tage lidt mere alvorligt, end de lader til at gøre det generelt.

Ja, jeg er bange for, at DR generelt tolker Public Service på den måde, at
man så vidt muligt skal levere et produkt, der stiler efter at ramme den
laveste fællesnævner, frem for at vove lidt og introducere musik, der ellers
ikke har så let ved at slå igennem. Men lad os nu se. Jeg skal nok springe
på dem, hvis de endnu engang udvander P3.

/Nikolaj

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-06-01 15:24

nikolaj borg <nsipkaoml@jborg.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9g55ue$k2s$1@news.inet.tele.dk...

> [...]

> ikke har så let ved at slå igennem. Men lad os nu se. Jeg skal nok springe
> på dem, hvis de endnu engang udvander P3.

Springe på dem, siger du, det hjælper intet. Jeg har prøvet at få dem til at
spille musik som ikke har så let ved at slå igennem. F.eks. grupper som Blue
Hawai, Kim Og Hallo, Skipper Og Co., Jan Og Sunny Boys, Klaus Og servants,
Bjørn Og Okay, Kim Og Drengene, Kandis, Thorleifs og Vikingerne. Men det vil
de ikke. Det skal stort set boycottes totalt, sansynligvis fordi de ikke
selv kan lide det. De opfatter åbenbart radioprogrammerne som deres egen
cd-afspiller. Ellers kan jeg ved gud ikke begribe at den rigtige danske
popmusik kun kan få lov at få Dansktoppen og til dels Giro 413 og Gammel
Dansk fra P4 i Vestjylland.
Både P3 og P4 er totalt udvandede. De er reelle støjsendere, som ville
have jaget russerne på hovedløs vild flugt under den kolde krig.

Fra : nikolaj borg

Dato : 12-06-01 17:30

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Bjørn Og Okay, Kim Og Drengene, Kandis, Thorleifs og Vikingerne. Men det

Vil du mene, at denne musik henvender sig til P3's målgruppe, dvs. folk
under 30 og ungdommelige over 30 (som de selv vil formulere det)? Denne
musik hører i mine øjne / ører hjemme på P4.

> [...]
> cd-afspiller. Ellers kan jeg ved gud ikke begribe at den rigtige danske
> popmusik kun kan få lov at få Dansktoppen og til dels Giro 413 og Gammel

Rigtig dansk? Det nærmeste, vi kommer rigtig danske musik må være
folkemusikken. Den pop-musik, du henviser til, er ikke mere dansk end
frikadeller (som findes i det meste af verden, herunder den arabiske halvø).
Hvis man skal finde et ophav til denne dansemusik er det vel nærmest den
amerikanske rockmusik med lidt tyske rytmer. EOD (End Of Discussion / slut
på diskussionen) fra min side på dette punkt eftersom det ikke er relevant
for denne tråd.

> Både P3 og P4 er totalt udvandede.

Jeg kender ikke til P4, men vil give dig ret i at P3 er udvandet, selvom vi
aldrig bliver enige om, hvad dette betyder. Personligt mener jeg, at lidt
mere eksperimenterende rock (indie-whatever) og ditto elektronisk musik -
samt måske lidt reel metal - ville pynte lidt på helheden.

> De er reelle støjsendere, som ville
> have jaget russerne på hovedløs vild flugt under den kolde krig.

Tjah, whatever. At dansktoppen - som du tydeligvis er glad for - tiltrækker
nazister og andet højredrejet utøj er så en anden side af sagen, som heller
ikke har nogen relevans for denne tråd. Derfor endnu engang: EOD fra min
side.

/Nikolaj

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 13-06-01 00:18

:D!

-Mads.

Fra : Jan Holm

Dato : 13-06-01 08:58

> Hvad synes I? Personligt ser jeg mig efterhånden nødsaget til at anskaffe
>en tuner hvor kanalvælgeren virker

Hi Nikolaj

Hvis du får din tuner til at virke og hvis den er på et eller andet kabelnet
der bærer BBC Radio One, så tjeck this

En slags beat hver aften
http://www.bbc.co.uk/radio1/alt/lamacq.shtml

Lad dig ikke nare af billedet som viser en gammel grå mand, 62 år, men damn
http://www.bbc.co.uk/radio1/alt/peel.shtml

God fonøjelse

Regards
Jan Holm

Fra : nikolaj borg

Dato : 13-06-01 10:24

"Jan Holm" <audio@parkholm.dk> wrote in message
> Hi Nikolaj
>
> Hvis du får din tuner til at virke og hvis den er på et eller andet
kabelnet
> der bærer BBC Radio One, så tjeck this

Mange tak, det ser spændende ud, selvom jeg tvivler på, at Beat ville
interviewe Oasis og Blink 182. Jeg har af uransagelige grunde altid haft
stor respekt for BBC på trods af et begænset kendskab til dem. Måske skyldes
det diverse satiriske komedier af høj kvali eller bare fordi de virker så
snoppede og hamrende arrogante på den fede måde. Jeg vil hoppe derind og se
på det så snart jeg har fået mig en ny tuner.

/Nikolaj