skærmen for mørk ved DVD
Fra : Erling Hansen

Dato : 26-12-05 19:18

Hej.
Mit kære barnebarn har begavet mig med Ringenes Herre til jul. Stor
glæde ... og så lidt skuffelse: Min iBook G4 er lidt for mørk og lidt
for kontrastrig, uanset hvor meget jeg skruer op for lyset.
Er der noget (igen) som jeg ikke har forstået?

Mvh
Erling

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 26-12-05 19:58

Erling Hansen <email@domain.com> wrote:

> [...]
> for kontrastrig, uanset hvor meget jeg skruer op for lyset.
> Er der noget (igen) som jeg ikke har forstået?

Jeg har selv en 12" iBook G4 1 GHz og dens skærm er heller ikke for
god til filmvisning. Hvis vinklen bliver for skarp, så bliver billedet
enten for mørkt eller overbelyst, og det er svært at få et godt
billede på den (til filmvisning), så det er nok et af de steder, som
Apple har sparet på ved iBook-serien.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Erling Hansen

Dato : 26-12-05 20:15

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> [...]
> enten for mørkt eller overbelyst, og det er svært at få et godt
> billede på den (til filmvisning), så det er nok et af de steder, som

Tak for dit svar. Det anede mig nok, at det var sådan noget, når jeg
slet ikke kunne komme i nærheden af det billede, jeg så for et par
måneder siden på en 17" PowerBook.

Mvh
Erling

Fra : [92xx] Maciek

Dato : 26-12-05 20:20

> [...]

> enten for mørkt eller overbelyst, og det er svært at få et godt
> billede på den (til filmvisning), så det er nok et af de steder, som

også min vurdering. Desværre.
Det kan til dels afhjælpes ved at indstille colorsync , så den sorte
farve "brydes" et andet sted i spektret
--
Jeg har talt