GIMp vs MacGIMP
Fra : Steen Jensen

Dato : 26-12-05 00:19

Hvad er forskellen?
The GIMP er et gratis program...det er MacGIMP åbenbart ikke....

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 27-12-05 22:43

Steen Jensen <steen@rudekuvert.dk> wrote:

> The GIMP er et gratis program...det er MacGIMP åbenbart ikke....

Det er desværre ikke ualmindeligt at godt opensource software bruges på
denne måde til at narre penge fra folk. De burde "flames" ud af
business.

--
Mvh Martin

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 28-12-05 12:09

Steen Jensen wrote:

> Hvad er forskellen?
> The GIMP er et gratis program...det er MacGIMP åbenbart ikke....

Hej Steen

Prøv Fink + Gimp (2) - husk at tage backup inden og kun på en maskine du
vil eksperimentere med. Har du tid og lyst til at prøve det, vil jeg -
og sikkert også andre, høre resultatet.

Mange af pakkerne kræver X11 i MacOSX som vistnok er standard (ligger på
DVDen) i 10.4, men skal hentes separat fra Apple til 10.2 og 10.3:

http://fink.sourceforge.net/
Citat: "...Fink uses Debian tools like dpkg and apt-get to provide
powerful binary package management..."

-

Følgende og mange andre pakker kan hentes og installeres ved at anvende
apt-get kommandoen med passende argumenter:

The GNU Image Manipulation Program:
http://pdb.finkproject.org/pdb/package.php/gimp

The GNU Image Manipulation Program 2.0:
http://pdb.finkproject.org/pdb/package.php/gimp2

mvh/Glenn

Fra : Steen Jensen

Dato : 28-12-05 14:16

Glenn Møller-Holst <no_email_address@xx.dk> wrote:

> Prøv Fink + Gimp (2) - husk at tage backup inden og kun på en maskine du
> vil eksperimentere med.

Jeg er lidt af en tøsedreng, når det kommer til at eksperimentere med
min iBook

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 28-12-05 14:20

> [...]

> Prøv Fink + Gimp (2) - husk at tage backup inden og kun på en maskine du
> vil eksperimentere med. Har du tid og lyst til at prøve det, vil jeg -

Fink er bestemt en god ting, men hvis man bare vil ha' Gimp er der ingen
grund til at gå gennem fink.

Hent i stedet Gimp.app <http://gimp-app.sourceforge.net/> og sørg for at
Mac'en har installeret X11 - så kører det!

--
Mvh Martin