MAc keyboard på PC
Fra : Ukendt

Dato : 19-12-05 19:24

Halløj...

PC keyboard på MAC kører fint, men kan jeg smide et mac USB/wireless
keyboard til min pc?
De ser jo unægteligt lidt mere sexede ud end et Joe Average logitech sæt.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-12-05 20:12

Claus Albæk (Kbh.) skrev:

> PC keyboard på MAC kører fint, men kan jeg smide et mac
> USB/wireless keyboard til min pc?

Jeg har lige for sjov skyld prøvet at snuppe min D-Link
BlueTooth-adapter fra Mac'en og koble den til PC'en, som
kører WinXP Pro SP2. Sidder nu og skriver på PC'en på det
trådløse Apple Wireless Keyboard, som jo er et BT-tastatur,
så det kan du godt. Om lidt vil jeg prøve, om jeg kan få
det til at virke med en switch-box, for jeg har lige købt
denne her: <http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=172973>.

> De ser jo unægteligt lidt mere sexede ud end et Joe Average
> logitech sæt.

Jeg kan personligt bedre lige mit Logitech diNovo tastatur
end Apples hvide trådløse, hvis man udelukkende skal se på
udseendet, men jeg må indrømme, at tasterne på diNovo ikke
er særlig holdbare. Jeg har allerede slidt to af slagsen
ned på mindre end to år.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-12-05 20:19

Thomas G. Madsen skrev:

> Jeg kan personligt bedre lige mit [..]

lide

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 19-12-05 23:00

> lide

Kan du få Di Novo til at køre under OS X ? Hvilken driver bruger du så ?
Den fra en af Logitechs andre keyboards ?

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-12-05 20:47

Thomas G. Madsen skrev:

> Om lidt vil jeg prøve, om jeg kan få det til at virke med en
> switch-box, for jeg har lige købt denne her:
> <http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=172973>.

Det kan jeg så til gengæld ikke få til at virke, men det er nu
også underordnet. Jeg købte blot boksen for at kunne have både
Mac og PC koblet til den samme fladskærm via DVI, og det klarer
den heldigvis fint.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-05 20:57

Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
> kører WinXP Pro SP2. Sidder nu og skriver på PC'en på det
> trådløse Apple Wireless Keyboard, som jo er et BT-tastatur,

Takker for hurtigt svar, vil se om jeg kan få mig selv handlet et mac
keyboard så... (krydser fingre for at der er noget i .marked)

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Mikkel Westh

Dato : 19-12-05 22:51

Den 19/12/05 20:56 skrev"Claus Albæk (Kbh.)" <claude@eugina.dk> følgende:

> Takker for hurtigt svar, vil se om jeg kan få mig selv handlet et mac
> keyboard så... (krydser fingre for at der er noget i .marked)

Du skal dog være klar over, at for at få et Wireless Keyboard fra Apple til
at fungere under Windows, skal du bruge den nævnte D-Link DBT-120 adapter,
og den skal være flashet til Mac-firmware, ellers kan den ikke finde ud af
det med tastaturet.
--
Mvh. Mikkel Westh
Ved direkte mail - fjern fælden

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-12-05 10:43

Jesper Haaber Gylling skrev:

> Kan du få Di Novo til at køre under OS X ?

Jeg har ikke prøvet. Bruger kun diNovo på min Windows-PC, men det
kunne da være skægt, hvis det kunne komme til at virke under OS X
også.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-12-05 15:19

Jesper Haaber Gylling skrev:

> Kan du få Di Novo til at køre under OS X ? Hvilken driver bruger
> du så ? Den fra en af Logitechs andre keyboards ?

Jeg går ud fra, at du ønsker at diverse medietaster også skal
virke, ikke?

Har lige prøvet og de almindelig taster virker fint nok uden at
noget som helst er installeret og også det numeriske tastatur,
men volumeknapperne, Media-tasten, frem, tilbage, stop, play og
pause, virker ikke.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 20-12-05 22:55

> [...]
> noget som helst er installeret og også det numeriske tastatur,
> men volumeknapperne, Media-tasten, frem, tilbage, stop, play og

Heller ikke hvis du installerer en af Logitechs drivere til OS X ??

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-12-05 17:50

Jesper Haaber Gylling skrev:

> Heller ikke hvis du installerer en af Logitechs drivere til OS X ??

Jeg har prøvet at installere Logitechs ControlCenter til OS X, men
det gør ikke den store forskel. Multimedietasterne kommer ikke til
at virke af den grund og indstillingsmuligheder, er der som sædvanlig
ikke meget af.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 23-12-05 20:21

> [...]
> det gør ikke den store forskel. Multimedietasterne kommer ikke til
> at virke af den grund og indstillingsmuligheder, er der som sædvanlig

OK.

Egentligt lidt tåbeligt at Logitech ikke laver noget software som duer,
da Bluetooth er langt mere udbredt på Mac end PC og da designet også er
anstændigt, så er det dobbelt fjollet.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-12-05 12:46

Jesper Haaber Gylling skrev:

> Egentligt lidt tåbeligt at Logitech ikke laver noget software
> som duer, da Bluetooth er langt mere udbredt på Mac end PC og da
> designet også er anstændigt, så er det dobbelt fjollet.

Det også både undrer og ærgrer mig.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Steen Larsen

Dato : 25-12-05 10:10

In article <dojfut.2uk.2@tgm.dyndns.dk>,
"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Det også både undrer og ærgrer mig.

Der er en gut her som tilsyneladende har fået det til at fungere
tilfredstillende http://www.striber.dk/dinovo/

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 25-12-05 16:59

Steen Larsen <slykking.remove@this.gmail.com> wrote:

> Der er en gut her som tilsyneladende har f?et det til at fungere
> tilfredstillende http://www.striber.dk/dinovo/

Jeg hopper lige ind... jeg har også netop fundet denne side, og de to
stykker software som bliver nævnt på siden er faktisk ganske gode. Jeg
har indtil nu forsøgt mig med Logitechs drivere til min MX510 mus og
har også været igang med USB Overdrive, men Logitechs drivere gav den
bedst kombination af hastighed og accelleration.

SteerMouse som omtales på ovennævnte side har jeg aldrig hørt om, men
jeg har lige installeret den og testet den (efter at have fjernet
Logitechs drivere og USB Overdrive helt fra systemet) og jeg må sige,
at det er en positiv overraskelse. Det er meget nemmere at gå til i
forhold til USB Overdrive og det er nemt at indstille både hastighed
og accelleration, hvilket ikke er særligt fleksibelt med Logitechs
egne drivere. Meget anbefalelsesværdigt.

Mht. tastatur har jeg et Logitech UltraX tastatur, som der ikke er
drivere til. Det har ikke rigtigt været noget proble, idet 10.4 jo nu
tilbyder at flytte rundt på Æble- og Alt-tasterne, som jo bliver
byttet om på et Windows-tastatur. Men med ControllerMate, som omtales
på ovennvænte side, er det nu lykkedes mig at få special-tasterne til
at virke.

Alt i alt, så virker ovennævnte kombination som en ganske god løsning,
hvis man gerne vil være fri i sit valg af mus og tastatur.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-12-05 12:36

Steen Larsen skrev:

> Der er en gut her som tilsyneladende har fået det til at fungere
> tilfredstillende http://www.striber.dk/dinovo/

Det lyder interessant, men det link fungerer desværre ikke her
lige pt.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-12-05 00:24

Steen Larsen skrev:

> Der er en gut her som tilsyneladende har fået det til at fungere
> tilfredstillende http://www.striber.dk/dinovo/

Nu kan jeg komme ind på siden.

Det er nøjagtig samme tastatur og mus, jeg sidder med, så det
skal da prøves af.

Han skriver, at både volume-knapperne og shutdown-knappen virker
på hans diNovo uden brug af drivere. Det er ikke tilfældet her,
men det bliver spændende at se, om man kan få alle knapperne til
at virke under OS X med de programmer, han beskriver.

Det ville jo da unægtelig være nemmere, hvis man kunne klare sig
med et enkelt tastatur og en enkelt mus frem for to af hver, når
man sidder og skifter frem og tilbage imellem Windows og OS X.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-12-05 14:00

Thomas G. Madsen skrev:

> Det er nøjagtig samme tastatur og mus, jeg sidder med, så det
> skal da prøves af.

Det ser desværre ikke ud til at virke pga. den pokkers DVI-switch
fra Avocent (se evt.: <news:do746p.1gk.1@tgm.dyndns.dk>). Den boks
vil tilsyneladende ikke acceptere, at mus og tastatur skal styres
via det samme USB-stik, for det skal det jo med et diNovo Cordless
for Desktops, så den idé bliver jeg vist nødt til at droppe indtil
videre.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-01-06 22:56

Jesper Haaber Gylling skrev:

> Egentligt lidt tåbeligt at Logitech ikke laver noget software
> som duer, da Bluetooth er langt mere udbredt på Mac end PC og da
> designet også er anstændigt, så er det dobbelt fjollet.

Måske kommer det med tiden, for nu begynder de tilsyneladende at
sende deciderede Mac-tastaturer på markedet:
<http://www.logitech.com/index.cfm/whatsnew/home/US/EN,crid=91,contentid=11465>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Steen Larsen

Dato : 06-01-06 09:05

In article <dpk85j.28o.1@tgm.dyndns.dk>,

> Måske kommer det med tiden, for nu begynder de tilsyneladende at
> sende deciderede Mac-tastaturer på markedet:
> <http://www.logitech.com/index.cfm/whatsnew/home/US/EN,crid=91,contentid=11465

Den er bare ikke BT-baseret.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-01-06 16:15

Steen Larsen skrev:

> Den er bare ikke BT-baseret.

Nej, det ved jeg godt, men det kommer forhåbentlig.

--
Hilsen
Madsen