Hvordan installere classic?
Fra : Jonas W

Dato : 17-12-05 09:37

Hej

Jeg prøver at installere Classic på en ældre iMac, men jeg får det ikke
til. iMacen kører 10.3, og jeg har en cd med 9.2.2., men når jeg starter
fra denne cd får jeg ikke lov at vælge hvor jeg skal installere det
gamle OS. Så hvordan gør jeg?

Tak,
Jonas

Fra : Morten Lind

Dato : 17-12-05 09:48

Jonas W <Jonas@in.no> wrote:

> [...]
> til. iMacen kører 10.3, og jeg har en cd med 9.2.2., men når jeg starter
> fra denne cd får jeg ikke lov at vælge hvor jeg skal installere det

Når den i forvejen kører OS X, 10.3.x skal du ikke starte fra CD´en med
OS 9.2.2, men blot sætte den i.
(Jeg håber, jeg husker rigtigt)

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 17-12-05 10:17

Jonas W <Jonas@in.no> wrote:

> [...]
> til. iMacen kører 10.3, og jeg har en cd med 9.2.2., men når jeg starter
> fra denne cd får jeg ikke lov at vælge hvor jeg skal installere det

Mit første svar forudsætter, at der i OS X installationen er installeret
OS 9 drivere

M.

Fra : Jonas W

Dato : 17-12-05 10:32

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Mit første svar forudsætter, at der i OS X installationen er installeret
> OS 9 drivere

Aha, det var nok det der er problemet.

Jonas

Fra : Jonas W

Dato : 17-12-05 12:32

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Mit første svar forudsætter, at der i OS X installationen er installeret
> OS 9 drivere
>
> M.
Burde disse drivere ikke være på cderne md 10.3?
Jeg kan ikke finde dem på mine cder. Jeg prøvede også at installere 10.3
på nyt uden at disse drivere kom med.

Jonas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 17-12-05 19:37

Jonas W <Jonas@in.no> wrote:

> Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

<snip>

> [...]

<snip>

> Burde disse drivere ikke være på cderne md 10.3? Jeg kan ikke finde dem på
> mine cder. Jeg prøvede også at installere 10.3 på nyt uden at disse
> drivere kom med.

Det (vælge OS9 driver til) skal du gøre allerede når du partitionerer og
formaterer (eller hvad det nu hedder på Apple'sk) din HDD.

Fra : Steen Larsen

Dato : 17-12-05 11:36

In article <1h7pjwo.17tn7v6v0bw34N%Jonas@in.no>, Jonas@in.no (Jonas W)
wrote:

> [...]
> til. iMacen kører 10.3, og jeg har en cd med 9.2.2., men når jeg starter
> fra denne cd får jeg ikke lov at vælge hvor jeg skal installere det

Med nyere Macs har jeg set en DVD leveret med som hedder Classic
Support. På den findes en PKG som installarer Classic.