driver til pc-tastatur
Fra : Leif Neland

Dato : 15-12-05 23:36

Kan man få en driver til tastaturet, så man kan bruge et pc-usb-tastatur til
mac'en?

De almindelige taster fungerer, men jeg vil gerne have specialtasterne til
at sidde samme sted som på pc'en, altså f.ex. @{[|\]}½§$?

Der er også nogle ekstra taster, der kunne bruges til eject og vol +/-

Selvom der er kommet 2 mac'er i husstanden, så er de altså stadig i
undertal, og jeg er vant til pc-layoutet...

Leif

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-12-05 07:28

Leif Neland <leif@neland.dk> wrote:

> Kan man f? en driver til tastaturet, s? man kan bruge et pc-usb-tastatur til
> mac'en?
>
> De almindelige taster fungerer, men jeg vil gerne have specialtasterne til
> at sidde samme sted som p? pc'en, alts? f.ex. @{[|\]}??$?
>
> Der er ogs? nogle ekstra taster, der kunne bruges til eject og vol +/-
>
> Selvom der er kommet 2 mac'er i husstanden, s? er de alts? stadig i
> undertal, og jeg er vant til pc-layoutet...

Det kræver en særligt driver fra tastatur-producenten og såvidt jeg
ved er det kun Logitech der laver drivere til Mac. Du skal tjekke
grundigt hvilke modeller der er understøttet, for det er ikke dem alle.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-12-05 08:53

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Det kræver en særligt driver fra tastatur-producenten og såvidt jeg
> ved er det kun Logitech der laver drivere til Mac.

MS gør vist også.

hvis ikke man ønsker at bruge special tasterne er Mac OS X 10.4 SW'en
helt fin.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 17-12-05 10:17

> MS gør vist også.
>
> hvis ikke man ønsker at bruge special tasterne er Mac OS X 10.4 SW'en
> helt fin.

Jo, men så er tastaturlayouet standard Mac. Logitechs software har en
funktion der bevarer tastaturlayoutet så det passer til tastaturet
(altså hvad der står på tasterne).

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-12-05 08:35

> [...]

> Selvom der er kommet 2 mac'er i husstanden, så er de altså stadig i
> undertal, og jeg er vant til pc-layoutet...

USB-overdrive kan formentlig bruges. Eller se her:
<http://www.macwindows.com/keyboard.html>

--
Med venlig hilsen Flemming Rubini